3 de juny de 2010

Número 2 de la Revista È: La Imaginació

Imaginar és no posar límits a la nostra creativitat, i E2S predica amb l’exemple. El 2009, ens vam imaginar una revista i li vam posar un nom que defineix el nostre caràcter: Revista È (la revista amb accent obert). Ara, E2S publica la segona edició d’aquesta publicació anual, dedicada a la imaginació (el primer número va ser per a la reinvenció).

Si tot comença amb el full en blanc, la Revista È era un gruix de paper on vam decidir explicar-hi totes aquelles iniciatives, idees i projectes que ens sedueixen del nostre entorn. La nova edició de la revista d’E2S publica continguts orientats a persones emprenedores en el sentit ampli de la paraula: professionals, creatius, ments inquietes, activistes i, en general, inconformistes. Per mitjà de reportatges i entrevistes a persones, empreses i projectes que fonamenten la seva filosofia en la imaginació (des del punt de vista de la conversió d’idees en valor), la Revista È pretén aportat algunes claus a partir de les quals afrontar la situació de canvi estructural que vivim.

El segon número l’hem dedicat a la I-ma-gi-na-ció. Un concepte que aporta diferenciació. I això, avui, és molt important.

“La imaginació ens farà lliures” fa una radiografia a 8 empreses (Impremta Orriols, Sala Silenci, Conserves Ferrer, CATIC, Cal Dot, Collbaix, Munich i Caixa Manresa), de trajectòries i sectors molt diferents, que ens expliquen com s’ho han fet per sobreviure i en quin grau han hagut d’aplicar imaginació en els seus projectes.

Avui es ven el producte, moltes vegades, pel seu envoltori. Al reportatge “contenidors que atrauen clients” ens endinsem en la realitat d’establiments plens de màgia, que entren per la mirada: Iguapop Gallery, Les Cols, Tintoreria Dontell i Bharma. Parlem de Facebook, sense dubte, una iniciativa que ha portat al seu creador a ser dels homes més rics del món. I descobrim què són les flashmobs, una corrent d’exhibició massiva a partir de la connexió virtual entre persones. També us expliquem un maridatge interessant, el dues grans marques com les de Xavier Gabriel (La Bruixa d’Or) i la bodega Irius. S’han unit per donar vida al vi d’aquells que creuen en la utopia, XG Irius, conceptualitzat i dissenyat per E2S.

La imaginació per excel·lència és en mans dels artistes. Miriam Ponsa, Càndida, Enunnúvol i 28 m2 són projectes IMAGINATIUS amb majúscula. Al darrere hi ha artistes que han sabut treure suc de la seva creativitat ideant propostes altament innovadores. Des d’un vestit, a una joia passant per una botiga-showroom i una actuació de pintura en directe. Com s’ho fan perquè no se’ls acabin les idees?

I arriben les entrevistes. La primera, a Xesco Espar, coach i exentrenador professional d’handbol (FC Barcelona), amb qui parlem del valor de les emocions; Irene Compte, geògrafa especialista en sistemes d’informació, que ens descobreix la revolució de la Dona 3.0; i Marta Segú, directora de la Fundació del FC Barcelona, una institució que no desisteix en la seva extrapolació al món de la cooperació internacional dels valors positius de l’esport.

No ens oblidem de parlar de nosaltres mateixos; us apropem la nostra darrera producció per a la XTVL, sota la producció de Lavinia: “Carrers”. I us posem al dia del que hem estat fent en totes les nostres línies creatives, perquè no ens perdeu la pista.

I tot això ho hem amanit amb il·lustracions pròpies, que han de servir per comprendre (si encara no ho havies fet) fins on et pot ajudar avui la imaginació convertida en bones idees (i en bones històries). Imaginar és ser inconformista.

Si et diuen que sempre ha estat així, menteixen.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn