23 d'octubre de 2010

Turisme rural 2.0: de l’experiència a la fàbrica de records

Diferenciar-se o morir, aquest ha de ser el lema de qualsevol empresa. Tal com afirma Jack Trout al seu llibre que porta el mateix títol (“Diferenciarse o morir”), la qüestió no és ser el millor en el nostre sector, ja que sempre hi haurà algú que ens passi per davant. La clau és DIFERENCIAR-SE. Hem d’oferir valor afegit, un tret distintiu que no puguin trobar en un altre negoci.  En un moment en que el sector turístic rural està imparable, en ple creixement, només sobreviurem aquells que siguem diferents. Si la meva casa rural té piscina, pista de tennis i un llit gran, però la del veí també, com faré que vinguin a casa meva? Aquí hi entra el treball comunicatiu, les estratègies de comunicació aplicades al negoci per reforçar allò que ens fa diferents. Comunicar-ho bé és fonamental, i sobretot, a través de les xarxes 2.0 (facebook, twitter, entre d’altres) i d’una bona web. El nostre aparador per vendre és la web. Sinó, com ens trobaran si estem en una masia al mig del Solsonès?

En un primer estadi, cal tenir present que no estem venent una habitació, sinó que venem una experiència. Però E2S encara aniria més enllà. No venem experiències (això és obvi). Les cases rurals són fàbriques de records. L’experiència és el moment en què succeeix, l’estada a l’hotel, però el record té vigència en el temps (un dia, un mes, tres anys…). I si el record és bo, possiblement el turista tindrà ganes de RE-recordar. És a dir, tornarà per visitar-nos. Així, per romandre en la memòria del visitant no és suficient un bon menjar. El tracte humà, la cordialitat, l’atenció, la qualitat del servei, les instal·lacions impacables, l’entorn, el ventall d’oportunitats que el visitant pot trobar on estem nosaltres. Tot això i més són les claus de l’èxit. Ara bé, siguem HONESTOS en la comunicació, ja que si tot allò que hem dit no es correspon amb la realitat, el visitant se sentirà enganyat, no voldrà tornar, i no comunicarà bé el nostre negoci, gens bé.

Aquest ha estat el missatge fonamental que ha sortit de la xerrada feta per E2S en el marc d’una jornada sobre “Estratègies de màrqueting aplicades al turisme rural” a Navès (Solsonès) per parlar i exposar als empresaris del sector la importància de la comunicació per atraure clients i potenciar el seu negoci. Hotelers, propietaris de cases rurals i altres empreses del sector de turisme rural de les comarques de la Catalunya interior han pogut conèixer les claus per difondre’s de manera òptima dins del mercat, la importància de l’ús d’Internet i les xarxes 2.0, i altres eines que cal tenir en compte per fer una bona promoció del negoci, és a dir, com comunicar-se bé.

La presentació de la jornada ha estat a càrrec de Tomàs Castells, president de l’Associació pel Desenvolupament Agrorural (ADA).  També hi ha intervingut Esther Santaulària, tècnica del Patronat de Turisme del Solsonès, per explicar les característiques del turisme de la comarca i què busca el turista que els visita. A les jornades s’han exposat dos casos pràctics de turisme rural i com enfoquen el negoci de cara al client: el primer exemple ha estat l’Hotel La Freixera, xerrada que ha anat a càrrec del seu propietari, Joan Montraveta; i l’altre exemple ha estat el de Can Pau, turisme rural de Vallfogona de Ripollès, a càrrec d’Eduard Ramo. Després de les ponències s’ha dut a terme una taula rodona per exposar dubtes per parts dels assistents, aportar noves informacions i suggerències, i debatre sobre temes que hagin sorgit durant la jornada.

Una resposta a “Turisme rural 2.0: de l’experiència a la fàbrica de records”

  1. Noemí ha dit:

    Com sempre, “xapó”!

    M’agrada això de vendre records perquè els clients tinguin ganes de “re-recordar” i reviure l’experiència de turisme rural única, que ha sabut diferenciar-se de la resta del mercat. És ben cert que avui la casa de turisme rural que reuneixi les millors comoditats i un tracte exquisit no existeix si no té la seva presència al 2.0.

    Ha estat una bona iniciativa la jornada organitzada pels ajuntaments de Navès i Clariana. I ha estat un encert fitxar E2S. Perquè, òbviament, sabeu comunicar i, sempre coherents amb la filosofia de l’empresa, poseu en valor la diferenciació i la imaginació. Amunt l’enginy!

    No deixeu de sorprendre’ns!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn