24 de maig de 2011

No oblidis la pàgina web. Repensa-la.

Disseny i programació del web www.esparsala.com

Algú va dir que les xarxes socials es ‘menjarien’ els web. Potser el 3.0 ho farà, però el fenomen social d’avui (Facebook, Twitter, Tuenti, Linkedin) no han fet res més que, de moment, complementar les pàgines web i convertir-les en punt d’arribada. Les pàgines web continuen sent un element importantíssim en la comunicació de l’empresa i de la imatge que es transmet. El web continua sent l’aparador, amb el gran avantatge que, gràcies a les xarxes socials, els usuaris poden arribar-hi més ràpid que mai.

Un discurs a evitar: “això ja va bé, serveix perquè trobin el telèfon de contacte”. Erroni. La pàgina web ha de ser un lloc que transmeti, amb imatges i paraules, la filosofia que inspira la nostra marca, la identificació amb el nostre públic i la coherència entre allò que som i allò que ensenyem.

Si el web és una eina que ha d’explicar qui ets, què ofereixes, què et defineix i què et diferencia de la resta, és tan important l’estètica com el text, el disseny com la navegació. Una pàgina web poc atractiva farà que l’usuari marxi al cap de dos segons. Per aconseguir-ho, el que et podem recomanar és que confiïs en professionals honestos i facis una aposta decisiva per la teva pàgina web, que avui és la teva millor carta de presentació.

Disseny i programació del web www.lapremsahotelrural.com

 

Consells útils i pràctics davant del teu web:

1. Si ofereixes un producte molt econòmic i vols posicionar-lo així, oblida’t d’un disseny que transmeti una gran qualitat. L’usuari ho associa a un producte car.

2. Si no vols posicionar-te per preu, però ets competitiu, no en destaquis el preu i opta per un disseny agradable, un missatge proper i una navegació àgil, amable per a l’usuari.

3. Si et posiciones pel teu valor afegit, per la qualitat del teu producte i no pots competir per preu, fes un web espectacularment sobri, d’una gran qualitat però sense grans efectes ni sensacionalismes. El missatge és: no necessites destacar, ja ho fas per natural.

4. Si et vas fer el web fa més de 5 anys, és hora de plantejar-te una renovació, ja que t’hi jugues la imatge que transmet el teu negoci i segurament tens el web caducat.

5. No permetis ni una sola falta ortogràfica. A menys que vulguis transmetre la imatge que t’ho fas tot tu, tampoc permetis una redacció no realitzada per un professional. Aquest detall es nota enormement i pot transmetre molt mala imatge (a excepció de si vols donar una imatge molt artesanal).

6. Val més fer-la menys completa però més ben feta que no pas més ben feta però menys completa. Sempre seràs a temps d’ampliar continguts si ho fas així; en canvi, si un web molt extens però amb limitacions de disseny i agilitat, quan vulguis millorar-lo hauràs de començar de zero, i fins aleshores no estaràs transmetent la imatge que t’interessa.

7. Optimitza-la per a totes les pantalles. Molts dels que et visiten, i cada dia més, ho fan des del mòbil, i els has de fer fàcil l’arribada.

8. Compatibilitza la pàgina web i les xarxes socials.

Per últim, insistim: la pàgina web convencional no té les hores comptades. Encara té molt camí per recórrer.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn