18 de maig de 2011

“Presentaciones de autor”. E2S explica a la revista Emprendedores les claus per presentar amb èxit la teva empresa o projecte

Quins són els errors més comuns quan un emprenedor vol vendre una idea a un inversor? Quins són els punts més importants que hem de tenir en compte per presentar la nostra empresa o producte a un client? En l’edició d’aquest mes de maig, E2S explica a la revista Emprendedores les claus per aconseguir una bona presentació, que capti l’atenció i sedueixi el receptor.

S’acostuma a donar poca importància al material que acompanya una presentació, però en aquests casos tot està en joc: tot forma part de la imatge que transmetem de nosaltres, de l’empresa i del projecte. Estem habituats a assistir a presentacions on la idea és espectacular però on el power point o dossier no fa justícia a allò que s’exposa; i no només pel disseny, les eines utilitzades i l’enginy, sinó per la forma de vendre el missatge, per COM expliquem allò que volem explicar. Com transformem una bona idea en un projecte creïble, emocionant i econòmicament interessant?

Com hauríem de presentar la nostra empresa, producte o projecte per aconseguir finançament, augmentar vendes o bé tancar acords comercials? El negoci està en joc, el missatge que donem i com el transmetem és fonamental. Per això és molt important sorprendre, per evitar l’avorriment, i per aconseguir una resposta positiva de qui t’ha de comprar el producte. Quina és la recepta per sorprendre? No n’hi ha una de sola, però el més important és ser capaç de respondre a les preguntes que s’estarà plantejant l’altre, i que el disseny que utilitzem en la presentació reforci el missatge. Hem d’emocionar però sense ser exagerats, i per això hem de presentar un projecte realista. No cal un excés de xifres ni dades de capital. El que compta és explicar breument però correctament la idea, amb les idees força. No cal explicar-ho tot. Si l’inversor s’interessa, ja tindrà temps d’aprofundir sobre el projecte.

I tot el discurs ha d’anar reforçat amb una presentació visualment atractiva, sigui a través d’un dossier, un power point o un vídeo. En cada tipus de presentació hem d’analitzar quin material serà de més utilitat, però, sigui el que sigui, exposant les idees clau de manera precisa i el més gràfic possible per facilitar-ne la comprensió. Això es tradueix en originalitat i claredat per sorprendre i emocionar qui ens escolta.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn