29 de novembre de 2012

El domini .cat, una eina per demostrar que ens sentim orgullosos de ser d’on som

Tenir el web acabat en .cat, independentment de si també tenim el .com, diu molt de nosaltres. Aporta compromís amb el lloc d’on som o en el mercat on treballem, ens identifica amb el català a Internet per molt que tinguem la mirada posada al món. Aquest és el missatge fonamental de la nova campanya de la Fundació puntCAT, obra d’E2S per mitjà de la nostra divisió de disseny i estratègia de comunicació.

La campanya s’ha materialitzat en falques de ràdio (Catalunya Ràdio i RAC1), un site, diferents banners, una campanya de premsa i una revolucionària aplicació a Facebook, i ha partit de LaMegaPromo.cat, una iniciativa ja desenvolupada per puntCAT amb la finalitat d’abaratir el cost del domini .cat fins a menys de 10 euros (perquè el preu no sigui una excusa). La campanya també es traslladarà de forma personalitzada a entitats, institucions i associacions que puguin estar interessades en obtenir un domini .cat, des d’unions de botiguers fins a gremis professionals.

Bàsicament, hem amotllat el missatge principal a tres públics diferents: per un costat, particulars i petits negocis que poden estar interessats en registrar el seu nom abans no els el prengui ningú (un dels avantatges de .cat és que encara té molts dominis disponibles); per l’altra, empreses i institucions que poden tenir domini .com i els convé registrar el mateix nom amb un .cat, fet que no només és compatible, sinó recomanable per la doble visió (proximitat-globalitat) que pretén projectar una firma; i finalment, un públic general amb inquietud per projectar una imatge sòlida de la comunitat catalanoparlant a Internet.

Si l’aposta més forta econòmicament ha consistit en la programació de falques publicitàries a la ràdio nacional, l’esforç més important per part d’E2S s’ha centrat en les xarxes, fonamentalment a Facebook (tot i que també per mitjà de Twitter). A banda del nou disseny del web de LaMegaPromo.cat i dels banners publicitaris amb els missatges de la campanya, des de fa uns dies els usuaris poden utilitzar una aplicació de Facebook inèdita: poden comprovar si el seu nom (o el del seu negoci o entitat, o el que vulguin) encara està disponible, i compartir-ne el resultat al seu mur amb fotografies i textos divertits.

Hem comptat amb un gran equip per dur a terme aquesta campanya. A banda dels professionals d’E2S (direcció i estratègia de Núria Sala; disseny gràfic i publicitari d’Imma Franch; disseny multimèdia i programació d’Eladi Sánchez; textos de Dani Sala; cartes a associacions de Mireia Fàbrega), el projecte ha comptat amb la col·laboració d’Aroa Vivancos (il·lustracions), Jordi Santasusagna (aportació de propostes creatives), Xavier Serrano (muntatge de falques i música) i CatPress (campanya de premsa). Des de la Fundació puntCAT, la supervisió del projecte ha estat a càrrec de la seva directora de comunicació, Irene Cabrera. Aquest equip ha treballat molt dur amb l’objectiu que la nova campanya de puntCAT sigui un èxit.

Podeu veure la campanya visitant el web de www.lamegapromo.cat i seguir el projecte a través de les seves xarxes socials.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn