2 d'Agost de 2019

#017 Idea de la setmana: el poder de la nostàlgia

En un moment on tot sembla que va a màxima velocitat, que ens acosta a visions futuristes que crèiem llunyanes, també hi ha espai per a la nostàlgia. Podem observar en els últims temps un repunt per tot allò que és clàssic i, sobretot, per una dècada dels 80 que va marcar època per a molts.

Fenòmens com Stranger Things o Bohemian Rhapsody ajuden, i molt, a aquest auge. Però, per què atrau tant una època passada? Doncs perquè l’anhel sentimental pel passat ens permet rememorar aquests bons moments viscuts, tenir una via d’escapament i d’abstracció. Perquè fer referència a Sonic, personatge que serà adaptat a la gran pantalla, a molts els fa reviure la seva infància. Més, si afegim que l’antagonista de la pel·lícula serà un altre personatge il·lustre: Jim Carrey.

I, en aquesta línia, podríem continuar. S’ha despertat de nou l’interès per la compra de consoles dels anys 90 com la Mega Drive o la Súper Nintendo (Mario Bros mai no passa de moda i també tindrà pel·lícula, és clar). Altres productes mítics de l’època, com el Walkman, tornen a tenir protagonisme al mercat. Tot això com a resposta al fet que parlem de sectors de població amb fills de l’edat que ells tenien quan utilitzaven aquests aparells. Una forma diferent de rememorar la infància i connectar amb el jo del passat.

Aquesta tendència, com no pot ser d’altra manera, afecta diversos sectors, com la moda o el màrqueting. En referència a aquest últim, Coca-Cola o Lego han creat campanyes amb tocs retro, fins i tot recuperant productes ja eliminats, com és el cas de New Coke (que va ser un fracàs en el seu moment). H&M, per la seva banda, va llançar una col·lecció inspirada en els estils icònics de l’època.

El món en què vivim no para i cada vegada accelera més. En un món així, la nostàlgia per un període com els 80, que representa un salt entre l’analògic i el digital, ens permet tenir un bàlsam emocional, una forma de recordar d’on venim. Ja ho va dir Jorge Manrique: “Qualsevol temps passat va ser millor”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Segueix-nos a LinkedIn