14 d'agost de 2019

#019 idea de la setmana: La batalla creativa NBA a les xarxes

Fa uns quants anys, no gaires, alguns equips de l’NBA van prohibir el wifi als seus pavellons per evitar que el públic es distragués mirant el mòbil durant els partits. Ara, totes les franquícies han entès que els telèfons mòbils i, sobretot, les xarxes socials són aliats imprescindibles per fer créixer el negoci: l’NBA, com a lliga, té més de 28 milions de seguidors a Twitter i més de 39 a Instagram.

La gran majoria dels aficionats, en un mercat global, segueixen la competició a través d’una pantalla: de televisió, d’ordinador o de mòbil (o totes alhora). Una nova manera de ‘viure’ l’esport que ha desfermat una batalla.

Les franquícies lluiten per atraure seguidors, per fer marca, amb continguts atractius i innovadors. Per exemple, per presentar el calendari de la temporada: alguns equips han fet vídeos ‘tradicionals’ més o menys entretinguts; d’altres, han anat més enllà.

Els vigents campions, els Toronto Raptors, mantenen l’aposta pel seu lema (We the North -Som el Nord-) i l’adapten a un dels fenòmens mundials actuals: Netflix (per a ells, Northflix). Així mostren els seus duels, com en una plataforma de vídeo en línia, de la mateixa manera que també ho fan els Indiana Pacers.

Un dels equips més reforçats aquest estiu, Los Angeles Clippers, presenta un calendari en versió còmic: les seves estrelles són superherois que lluiten contra altres cracks de la lliga. En el cas dels Clippers, s’han d’esforçar molt per competir amb els seus veïns Lakers, una franquícia mítica i de gran tradició.

Els Brooklyn Nets, amb un gran atractiu pel mercat en què estan ubicats (Nova York), han fet una versió vídeojoc del calendari, amb simulacions dels partits. Una bona manera d’atraure joves seguidors ara que tenen dos dels jugadors més carismàtics de la lliga: Kyrie Irving i Kevin Durant (previsiblement tot l’any de baixa per lesió).

Els Golden State Warriors, campions tres vegades en els últims cinc anys, mostren el calendari a través de publicacions de les xarxes socials i de la xarxa metropolitana de transport de San Francisco, on es traslladen aquest curs des de l’altra banda de la badia (Oakland). I un altre equip californià, els Lakers, també posen l’accent en les xarxes socials.

I entre els vídeos més curiosos, el que han realitzat els Utah Jazz, amb una animació de Lego en què les seves estrelles i les rivals surten representades fins a l’últim detall.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn