29 de desembre de 2019

Branded Content o com connectar amb el teu client sense (gairebé) parlar de tu

Per què Coca-Cola parla de felicitat? Quina és la raó per la qual Red Bull sempre està darrere d’esports de risc i d’aventura? Per què la Cambra de Productors d’Espinacs d’Estats Units va decidir crear un personatge com Popeye? Doncs la resposta a totes aquestes preguntes té una única resposta: el Branded Content. Ja fa molt de temps que les empreses van deixar de ser un ens dedicat únicament a la fabricació de productes o a l’oferta de serveis, per convertir-se en generadors de contingut.

El Branded Content és la tècnica que consisteix a generar continguts vinculats a una marca que permetin connectar amb el consumidor. Una eina bàsica en l’Inbound Màrqueting que ja vam explicar en aquest post. L’objectiu és aconseguir transmetre valors, emocions o maneres de pensar, conceptes intangibles i més abstractes, amb els quals poder connectar amb els consumidors. Establir uns llaços majors i afins amb el públic, més enllà d’una simple transacció econòmica.

Què és i què no el Branded Content

Qui més qui menys, ha sentit parlar del Branded Content. No obstant això, es tracta d’un terme que a vegades costa d’ubicar i s’acaba confonent amb altres conceptes relacionats amb el màrqueting. És important, doncs, saber què és i què no. El Branded Content no és publicitat disfressada de contingut, que normalment dóna resultats contraproduents. No es tracta, tampoc,  de parlar de forma vetllada d’un producte, ni aparèixer de forma dissimulada com podria ser el product placement. El Branded Content és una eina, una tipologia de contingut que va més enllà del producte i transmet els valors d’una empresa, un contingut de qualitat que connecta emocionalment amb el públic. Tampoc és el mateix que el màrqueting de continguts, ja que aquest es tracta d’una estratègia més global sobre els continguts que genera o ha de generar una empresa.

Per què hauries de fer servir el Branded Content?

  • Per l’engagement: amb un el contingut adequat es genera expectació, construint així una relació que anima al consumidor a participar i interactuar amb la marca. D’aquesta manera, pots arribar a crear, fins i tot, la teva pròpia comunitat.
  • Per la fidelització: un bon missatge farà que els clients s’identifiquin amb la marca i tinguin preferència pel consum dels seus productes.
  • Pel posicionament de mercat: una estratègia correcta de Branded Content aconseguirà col·locar a la marca com una referència en el sector, oferint un missatge de confiança i de valor, qualitats apreciades pels consumidors.
  • Pel creixement: un contingut de valor i ben dirigit tindrà un elevat número de probabilitats de ser compartit entre els usuaris, de manera que arribarà a més públic, donant a conèixer la marca i els seus valors.
  • Per l’associació: el que una marca transmet, fet d’una manera eficaç, queda en el record del consumidor, creant una associació positiva amb la marca. Quan un missatge arriba a emocionar o a impactar, és un missatge que compleix la seva comesa.

Com pots veure, el Branded Content és una tècnica imprescindible avui dia per fer créixer el teu negoci. La competència és atroç i no és fàcil mantenir al públic atent, de manera que una bona estratègia i el contingut adequat seran el factor diferencial que faci destacar a la nostra marca, li permetrà créixer i ser associada a valors positius.

¿Encara no tens la teva estratègia?

En la nostra societat, la publicitat ha canviat molt, amb un públic multicanal i una capacitat de concentració i atenció menors, afegint una dificultat extra a l’hora de sorprendre’ls. A E2S som molt conscients i dediquem la nostra creativitat i els nostres esforços a conèixer i entendre les necessitats dels usuaris per oferir-los el que necessiten, independentment de la tipologia de negoci. Per això, treballem per generar un contingut de qualitat i enfocat per a diferents plataformes, fidelitzant a l’usuari i provocant interaccions, mitjançant un missatge que aporta valor afegit.

Per això, si estàs pensant a crear una estratègia de Branded Content que et permeti créixer o bé descobrir les claus perquè pugui dur-la a terme el teu equip, no dubtis en contactar amb E2S i t’ajudarem amb molt de gust. Si t’agrada el que llegeixes, també pots seguir-nos a Linkedin i estar atent a les últimes tendències i a les diferents novetats que presentem.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn