5 de febrer de 2021

Els cinc must d’un ecommerce

El coronavirus ha afectat directament l’impuls del comerç electrònic creant més botigues online a causa del canvi d’hàbits del consumidor. 

Un de cada dos compradors online admet haver augmentat la freqüència de les seves comandes durant el confinament. També un 45% d’usuaris ha començat a comprar online productes físics per les restriccions de mobilitat causades per la Covid-19. 

Aquest augment de consumidors online ha portat moltes empreses a adaptar-se ràpidament a un nou model de consumidor, creant botigues online per intentar recuperar uns ingressos que s’estan perdent durant l’actual pandèmia. 

Però, saps què ha de tenir sí o sí una botiga online perfecta? 

A continuació fem una repassada de les 5 funcionalitats que des d’E2S Creativa considerem imprescindible per a un correcte funcionament i engagement d’una botiga online. 

 

UNA BONA ARQUITECTURA WEB, VITAL 

L’experiència d’usuari juga un paper molt important en els ecommerce, i pot ser la principal causa per la qual la nostra botiga no generi els ingressos esperats. A l’hora de plantejar-nos l’arquitectura, hem de pensar en l’usuari i, sobretot, que trobi fàcilment el que busca. Això ho aconseguirem creant un menú de categories perquè qualsevol producte sigui fàcil de localitzar. 

 

 

UN CARRETÓ DE COMPRA VISIBLE 

Sabem que ens trobem en una botiga online quan veiem clarament aquella icona del carretó situada (normalment) a la cantonada superior dreta de la pàgina. És recomanable que l’usuari sàpiga en tot moment què té al seu carretó per tenir un control de la seva compra. També ha de tenir l’opció d’afegir o treure productes a la pàgina del carretó abans de fer el pagament. 

 

UNA ATENCIÓ AL CLIENT EXCLUSIVA

Hem passat del “perdona” o “et puc ajudar” a fer les nostres compres només amb un dispositiu mòbil o l’ordinador. Però una bona atenció al client segueix sent bàsica per fomentar la venda a qui té dubtes sobre els nostres productes. Gràcies a l’automatització que ens ofereixen els xatbots, podràs interactuar i tancar vendes online amb usuaris indecisos. 

 

UN BUSCADOR

Tenir una bona estructura web és bo, però incloure l’eina del buscador encara és millor. Gràcies a aquesta gran funcionalitat, l’usuari trobarà el que busca ràpidament sense la necessitat de frustrar-se ni de perdre el temps navegant per totes les categories del web. 

 

UNA BONA POLÍTICA D’ENVIAMENT

Aquesta és una de les preguntes més habituals quan hem de decidir si finalitzar una comanda. Ja sabem que el rei de les botigues online, Amazon, ha posat molt difícil guanyar la cursa dels enviaments ràpids i gratuïts. Però la nostra recomanació és que, a part de tenir unes bones condicions d’enviament, aquestes han d’estar visibles i ser clares per a l’usuari, fent que tingui accés a l’estat del seu enviament en tot moment. 

 

Recorda que a E2S Creativa som especialistes tant en disseny i programació de botigues online, com en dur a terme l’estratègia digital per tal d’augmentar les vendes online de qualsevol negoci.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn