31 de gener de 2022

Subratllar l’important

Fa cinc anys, el fabricant alemany de retoladors Stabilo es va avançar al missatge que avui està en boca de tothom, ‘reivindicar el paper de la dona’.  Va llançar una campanya gràfica revolucionària: “High the remarkable”. Stabilo hi feia un exercici brillant de creativitat en el qual posava de relleu algunes dones transcendents que, al llarg de la història, havien quedat oblidades.

La campanya, senzilla, però efectiva, consistia a recuperar fotografies en blanc i negre en les quals, en un segon terme, apareix una dona que havia tingut un paper rellevant a la història. Stabilo, hàbilment, les destacava posant les fotografies sobre fons blanc i amb un traç simple del conegut retolador groc marca el rostre de la dona que vol ressaltar. Al costat, hi incloïa el peu de foto que explicava qui és.

Tres protagonistes

Les dones que se subratllaven a “High the remarkable” eren les següents. La física, científica espacial i matemàtica de la NASA Katherine Johnson, que amb els seus càlculs va aconseguir que l’Apolo 11 tornés a la Terra. La física austríaca Lise Meitner, que va descobrir la fissió nuclear. I la defensora del sufragi femení Edith Wilson, qui va ser Primera Dama i va assumir les responsabilitats presidencials del seu espòs després que aquest patís una paràlisi.

Un 97,4 % més de mencions

“High the remarkable” va comptabilitzar 15 milions d’impressions a Twitter i unes taxes d’interacció del 27 %. En total, Stabilo va ser mencionada un 97,4% més que abans de la campanya. Es va viralitzar. També és rellevant que, cinc anys després, la campanya es manté rellevant a Internet, amb almenys 4.100 mencions diàries.

Una campanya senzilla, directa i que aconseguia, amb una simple ratlla de retolador, retre homenatge a dones extraordinàries. Dones que van ajudar a canviar el curs d’una història que, aleshores, els donava l’esquena.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn