13 de setembre de 2019
#023 Idea de la setmana: la tornada a l’escola, per a tots els públics
Ha arribat el setembre i la famosa tornada a l’escola. Un període que engloba molt més que el retorn dels més petits a les classes, ja que és la tornada de tothom a la rutina. Es parla molt de la pujada de gener, però la de setembre no es queda enrere: despeses (escolarització, activitats, roba, etc.) i la tornada de vacances. En certa manera, tots tornem al “cole” i les marques han sabut apropiar-se d’això, dirigint les seves estratègies a una gran diversitat de targets.
Marques com HP amb el seu Instant Ink, per exemple, han sabut acoblar el seu producte a la tornada a l’escola, tot i que inicialment no sembla tenir-hi relació i no és un producte adreçat als més petits. Companyies de la mida d’Amazon també pugen al carro, generant promocions com les ofertes flash en diferents productes. I no oblidem les empreses de telecomunicacions, amb promocions que barregen programes per als més petits, amb la tornada del futbol i noves sèries per als no tan petits.
Així doncs, el setembre i la seva tornada a l’escola porten una interessant batalla de màrqueting. Originalitat, creativitat i novetat, són alguns dels elements que han de destacar a les campanyes preparades per al mes de la tornada a la rutina. Després de l’estiu, un període de guanys inferior per a les empreses, el setembre és el moment de recuperar-se i la competència és atroç.
Destacar sobre la resta pot marcar una gran diferència. I, de vegades, només es tracta de donar una petita volta de rosca a una idea. Les motxilles, per exemple, són un producte estrella durant la tornada a l’escola. Però, són només per a nens i nenes? Això devien preguntar-se marques com Eastpack, que ha orientat la seva campanya cap als pares i la seva necessitat de comptar amb una bona motxilla per afrontar el seu atrafegat dia a dia. Senzill, però eficaç.
La tornada a l’escola ja no és només una cosa de nens i nenes. És per a tots i les marques ho saben.
Deixa un comentari