27 de setembre de 2019
#025 idea de la setmana: la cerca per veu, una tendència a l’alça
“OK Google, quines són les tendències del màrqueting per al 2020?” Sí, ha estat una cerca realitzada per veu i, aquí mateix, trobem la tendència. D’ençà que el cercador més famós del món implantés la tecnologia d’assistència per veu, cap el 2008, el seu ús s’ha multiplicat per 35. Segons l’estudi realitzat per COMSCORE, per al 2020, el 50% de les recerques que es faran per Internet seran mitjançant la veu. I, com imaginaràs, aquesta tendència provocarà canvis en el màrqueting.
Aquests canvis en les tendències de cerques vénen donades, en part, pel desenvolupament tecnològic dels dispositius, els algorismes i els sistemes d’intel·ligència artificial. Un exemple ha estat la proliferació d’assistents virtuals, que cada vegada tenen un més èxit al mercat. Aquest tipus de dispositius ofereixen avantatges i noves alternatives per destacar al mercat, com l’oportunitat de construir una nova identitat d’àudio. A més, les cerques per veu ofereixen informació rellevant sobre l’individu, ja que generalment són geolocalitzades i es fan des d’un dispositiu d’ús personal.
Aquesta tendència a l’alça influirà ineludiblement al trànsit, obligant les empreses a optimitzar el seu posicionament i els seus continguts, sense treure l’ull a com evolucionarà Rankbrain, sistema d’intel·ligència artificial de Google per a les cerques. Aquelles empreses que s’incorporin a aquest format es distingiran de la seva competència i, sobretot, extrauran un aprenentatge que els farà posar-se per davant. Per aquesta raó, algunes empreses han començat a invertir en tecnologies com el Deep Learning, amb la finalitat de millorar i adaptar les seves campanyes de màrqueting digital.
Més canals, diferents maneres d’arribar a un client, més possibilitats. Segons diversos estudis, encara que sembli un simple canvi en la forma de consultar a Google, parlem d’un negoci de 600 milions de dòlars, només per al 2020. Termes com el posicionament ASO començaran a tenir cada vegada més rellevància i serà essencial familiaritzar-se amb algorismes i paraules com Owl, Pigeon o Hummingbird. Una tendència que ja està aquí i per a la qual les empreses han de preparar-se. Google ja va començar: Google Adwords ara és simplement Google Ads.
Deixa un comentari