7 de gener de 2020
2020: l’any del ‘sorpasso’ de la publicitat online
El 2020 ha arribat. Es presenta davant nosaltres un any apassionant i una nova dècada que ens espera amb profundes revolucions que oferiran una nova visió al món que coneixem. Dos sectors que notaran aquests canvis i hauran d’adaptar-se a ells són el màrqueting i la publicitat,dues activitats molt vives i en constant evolució que s’enfronten a grans reptes que marcaran les tendències dels pròxims anys. Trobar l’equilibri entre les vendes immediates i el creixement de la imatge de marca, comprendre com contingut, originalitat i els canals de difusió han de complementar-se i la diversificació en l’ús de mitjans seran alguns d’aquests reptes i tendències que repassem a continuació.
Les claus: inversió, reinvenció i mesurament
Segons l’estudi Getting Media Right que va realitzar Kantar, el 46% dels professionals del màrqueting afirmen no aconseguir l’equilibri correcte entre mitjans digitals i offline. Malgrat que les xarxes semblen dominar el sector, encara moltes marques i empreses han confiat en mitjans offline, buscant també un altre tipus de públic. Fins ara. Segons el mateix estudi, sembla que aquesta balança acabarà cedint per un costat: el 70% dels professionals del màrqueting planegen augmentar la seva inversió publicitària en xarxes socials, mentre que un 63% apostarà també pels podcasts
Aquests números contrasten amb el marcat descens que es produirà en la inversió de publicitària en mitjans offline. També un 70%, segons el mateix estudi, planeja reduir la seva inversió en revistes, mentre que el 66% comença a renegar de la publicitat en diaris. Els mitjans offline perden terreny per golejada i hauran de trobar noves fórmules per a atreure públic si no volen veure’s relegats del tot.
D’altra banda, aquestes xifres ens porten a una altra: un 76% dels professionals del màrqueting afirmen, al mateix temps, tenir dificultats amb el mesurament a través de diferents mitjans. Cosa que encara es complica més amb canvis com en Instagram, amb l’eliminació de likes, una eina que servia per calibrar si una publicació era ben rebuda o no. Així doncs, un dels grans reptes d’aquest 2020 serà aconseguir eines més fiables de mesurament, que ofereixin uns resultats més específics segons el que es desitgi.
Tecnologia, tendències i context, essencials.
Els formats de vídeo, eines de mesurament, machine learning o bases de dades. Tot això obliga els professionals del màrqueting a continuar formant-se en tecnologia i noves tendències. Serà essencial dominar les noves eines que aniran apareixent, perquè la competència és brutal. A E2S ja fa temps que invertim en l’aprenentatge i domini de noves eines i estratègies (com el Social Media Paid o el Inbound Màrqueting) i en l’elaboració de diferents tipus de vídeos per a clients amb excel·lents resultats, com animacions, entrevistes o vídeos corporatius. Ser capaç de seguir les tendències i els avanços tecnològics serà, cada vegada més, decisiu.
Un gran percentatge (76% segons Getting Media Right) d’aquests professionals, d’altra banda, considera no haver entès completament la importància del context en el contingut. La personalització i el targeting programàtic continuen i continuaran creixent, però encara sorgeixen bretxes en les execucions creatives. L’adaptació de continguts a contextos específics per a millorar la receptivitat del missatge és essencial. Per això, a E2S Creativa donem màxim valor a tota mena de context, ja sigui de l’empresa, els seus valors o la plataforma en la qual es desitja aparèixer. És imperatiu que el missatge arribi en les millors condicions al receptor, buscant l’equilibri entre vendes a curt termini i l’estratègia de creixement de marca.
Preparar-se per al paradigma que se’ns presenta és indispensable per a sobreviure en un mercat ultra competitiu. Si necessites assessorament o vols que algú et doni un cop de mà no dubtis a contactar amb E2S Creativa i t’ajudarem amb molt de gust. Si t’agrada el que llegeixes, també pots seguir-nos en LinkedIn i estar atent a les últimes tendències i novetats que presentem.
Deixa un comentari