3 d'abril de 2020
#052 Idea de la setmana: el confinament condueix a la nova era del consum
Alguns dels canvis que observem aquests dies marcaran un abans i un després en la forma de consumir. El visionament a la carta o de plataformes online han tingut pujades d’un 115%. Les cadenes de televisió a Espanya han arribat a increments de fins al 206% en comparació amb l’any passat. Les visites a diaris digitals ha crescut en un 45% i ha pujat un 112% l’audiència digital de ràdios online. Tots aquests números han sortit d’un informe realitzat per IPG Mediabrands. L’informe elaborat per Captify segueix la mateixa línia, deixant veure una clara alteració en les tendències de consum.
Al principi sembla que són només exemples que, en part, s’entenen per la situació en què estem. Però, i si ens marquen un nou camí? Després de veure que WhatsApp o Skype han vist el seu consum multiplicat per quatre durant aquestes setmanes i que les compres en línia s’han disparat de manera històrica, sobretot d’elements de primera necessitat, no seria desgavellat pensar que aquesta tendència podria continuar després de la crisi sanitària. Un canvi de mentalitat a l’hora de consumir, impulsat per les noves tecnologies i les seves capacitats, per higiene, comoditat o seguretat. Hi ha centenars de raons.
Perquè la situació de confinament en la qual ens trobem pot portar-nos a canvis més profunds, noves formes de relacionar-nos els uns amb els altres. Les conseqüències que veiem a poc a poc d’aquesta situació, empenyen a la necessitat d’un replantejament del nostre sistema: transformació digital, canvis en la mobilitat o convencionalismes socials. Així doncs, el co-watching, comprar qualsevol cosa en línia o tenir un sopar amb amics per Skype pot ser que es tornin accions habituals i no circumstancials.
La publicitat i el màrqueting en línia, imprescindibles
Amb l’increment en el consum de la televisió, els anunciants han vist un creixement important en els seus punts de pressió publicitària. Els GRP ‘s han patit un repunt en tots els targets, destacant el més jove (de 4 a 12 anys), que augmenta en un 50%. No obstant això, l’increment del consum en línia és el que més pot afectar la publicitat i al màrqueting en línia, establint com a clau el paper de l’estratègia digital dins de les empreses. Aquelles que no tinguin una estratègia definida clara, perdran avantatge competitiu.
Si ja semblava una realitat que la publicitat en línia superaria la tradicional, amb aquest canvi de mentalitat serà un fet. El consum en xarxes, mitjans digitals i e-commerce s’ha disparat i obre la porta a com serà el consum del futur pròxim. Tenir presència a internet i a les xarxes serà essencial, per no dir imprescindible. I la relació amb el consumidor serà més estreta, gràcies a la comunicació de branding que estem veient aquests dies i que també adquirirà més protagonisme. Empreses com Ikea, Inditex o Nike han realitzat diferents accions, fidelitzant clients i anteposant el sentit comú.
Un canvi en el consum que ‘descarbonitza’ el món
En definitiva, tota aquesta situació ens pot portar a una sèrie de conclusions a tenir en compte. La primera és que la digitalització és innegociable per a aquelles empreses que vulguin sobreviure, ja que el consum es veurà totalment modificat. La segona és que podríem estar davant l’escenari inicial de la descarbonització assenyalada per la COP21 de París, en la seva aposta per un món més sostenible. El teletreball i l’optimització logística poden ser dues grans aliades per al medi ambient, amb l’objectiu d’un consum més sostenible. El canvi ja ha arribat i és hora d’adaptar-se per poder donar resposta a les necessitats socials. I des d’E2S podem ajudar-te, elaborant una estratègia digital forta i els continguts multimèdia adequats, capaços de fidelitzar, atraure i convèncer. Perquè puguis seguir creixent en el nou paradigma que ha arribat per quedar-s’hi.
Deixa un comentari