20 d'abril de 2020
El màrqueting de continguts t’acosta al teu públic
Fins fa no gaire, el que deia un mitjà de comunicació sobre una marca era essencial per a la seva imatge. Les relacions públiques eren l’eina imprescindible que ens assegurava tenir una bona relació amb els mitjans a l’hora de tractar amb la marca i fer arribar un missatge determinat al públic. No obstant això, amb l’explosió digital, s’ha girat la truita gràcies al màrqueting de continguts i la seva capacitat per generar una comunitat pròpia, eliminant barreres amb els usuaris i incrementant la capacitat de promocionar una marca a través del món digital.
Avui en dia, ser visible a través del totpoderós Google i oferir una imatge amigable a la xarxa (user friendly) té un major pes que la que han tingut mai les relacions públiques. Ja no cal dependre de la imatge que un mitjà proporcioni sobre nosaltres, ja que hi ha diferents camins, que són intrínsecs de la organització, que ens permeten oferir la percepció que volem fer arribar. Per aquesta raó, es fa essencial comptar amb una sòlida estratègia de màrqueting de continguts i SEO que ens permeti, per exemple, aparèixer en els primers resultats de la cerca de Google. Els tres primers resultats s’emporten el 50% dels clics i el principal canal de trànsit als llocs web és el canal orgànic, de manera que és una manera infal·lible de fer arribar la nostra imatge molt més lluny que mai.
Una estratègia de màrqueting de continguts adequada aconseguirà que diferents espais (ja siguin propis mitjançant un blog, com altres pàgines externes) enllacin amb la marca, generant confiança en el lector i en els mateixos cercadors. Quan diversos mitjans enllacen a la web d’una marca, els cercadors la consideren com a element rellevant, s’eleva la seva qualificació i acaba apareixent més vegades i més amunt en les recerques que es facin.
Claus del màrqueting de continguts
Doug Kessler, Director Creatiu i Cofundador de Velocity Partners, va afirmar que el màrqueting tradicional parlava a les persones, mentre que el màrqueting de continguts parla amb les persones. I aquesta és una de les grans claus, ja que una estratègia adequada de continguts no es basa en la generació d’ un contingut sense més, sinó en oferir el que el públic està demanant i, sobretot, buscant. El màrqueting de continguts tracta de riquesa de continguts, rellevants i valuosos, que serveixen per atreure i retenir possibles clients. No només es tracta de generar trànsit, com sol ser la idea predominant, va més enllà i reporta diversos beneficis:
- Millora la imatge de marca. Generant continguts útils i personalitzats, incrementes reputació, visibilitat i credibilitat.
- Permet interaccionar i generar relacions més estretes amb els usuaris de la teva comunitat, d’una manera més directa i natural.
- És més barat que pagar per espais en mitjans i, per tant, més rendible.
- Més eficient i eficaç en el món digital per promocionar la nostra marca i la imatge que volem projectar. Tens els teus canals i tens el control total sobre el que vols dir.
- T’obliga a focalitzar més atenció cap a les necessitats o el que demanen els usuaris i això t’orienta cap a la direcció correcta.
Molt més que textos
El màrqueting de continguts permet jugar amb diversos formats. És important, a més, tenir en compte que el ventall de possibilitats que ens ofereix afegeix qualitat al que volem transmetre: infografies, il·lustracions, animacions, fotografies, vídeos, etc. La creativitat juga un paper important, no només en aquest sentit, sinó en la promoció d’aquests continguts. Potser la teva organització necessiti aparèixer en xarxes com TikTok o Houseparty en lloc de les tradicionals Facebook o Twitter. O pots innovar, provant noves eines com una presentació a Slideshare o crear el teu propi espai Podcast. Les opcions són infinites per a aquell que vulgui veure-les.
A E2S Creativa fa temps que es treballa en diferents estratègies de màrqueting de continguts segons l’organització amb la qual treballem. Cadascuna té el seu propi pla de continguts i el seu calendari, per donar coherència i sentit a tot el que es genera. Som experts en la creació i promoció de continguts, posicionant els nostres clients com a prescriptors dels diferents sectors en què treballen. Si vols assessoria o que t’ajudem amb la teva estratègia, no dubtis en contactar amb nosaltres aquí. I si t’agraden els nostres continguts, no oblidis seguir-nos a LinkedIn.
Deixa un comentari