13 d'agost de 2020
El ‘boom’ dels microinfluencers
Alguna cosa nova està passant en el màrqueting d’influència i l’univers que conformen els coneguts “influencers“. Parlar de l’auge i la importància que aquest tipus de màrqueting ha tingut no és gens sorprenent, però sí que ho és quan fem referència a com està evolucionant. A l’inici, aquells usuaris amb més seguidors, celebrities o persones reconegudes, eren els protagonistes de les campanyes publicitàries de les marques. Fins ara. Perquè és el moment dels microinfluencers i els nanoinfluencers.
Segur que ja has sentit parlar d’ells i fins i tot coneixes a algun o sabries identificar-lo amb facilitat. Els microinfluencers són aquells que solen tenir entre 10,000 i 50,000 seguidors, mentre que els nano se situarien entre els 1,000 (o menys) i els 10,000. Però, per què les marques han virat les seves estratègies a ells? Per la seva proximitat amb els seguidors, de gran qualitat, aquests microinfluencers generen confiança, interactuen més amb ells i ho fan d’una manera més propera, creant una relació molt més afí. Així mateix, molts dels seus seguidors es veuen identificats amb el seu estil de vida o els seus gustos, de manera que els veuen com a persones més properes. En definitiva, es genera una relació de confiança i credibilitat de gran valor.
Una aposta segura de marca i producte
Malgrat que el volum de seguidors que tenen és molt menor a un influencer, està millor segmentat. El públic objectiu és més clar i tenen uns interessos comuns que els converteixen en clients potencials. Per tant, l’estratègia i el missatge ja estan orientats a un públic determinat, aconseguint uns resultats més eficients que les campanyes d’influencers amb més seguidors, però menys segmentats. És una oportunitat per generar amb contingut molt més personalitzat, una estratègia que sempre funcionarà millor.
Aquests microinfluencers, a més, són molt més accessibles, tant per a seguidors, ja que la interacció és real, com per a qualsevol mena d’empresa a l’hora de reclutar-los. Cal destacar, també, que el seu missatge té un toc d’autenticitat i naturalitat molt més grans. El públic entén i sap diferenciar i identificar una promoció que busca vendre, de manera que aquest missatge perd valor. No obstant això, aquests microinfluencers són usuaris que coneixen la marca o han provat l’article del qual parlen, de manera que el seu missatge s’entén més com un consell o una recomanació. La seva credibilitat és molt més gran i aconsegueix un resultat millor.
Una de les tendències clares en el màrqueting és la necessitat de crear vincles més estrets amb els usuaris. Ja hem comentat en alguna ocasió que el paper de les marques serà encara més important a nivell social, on hauran de mostrar la seva pròpia personalitat. Comptar amb microinfluencers serà una gran ajuda en aquest aspecte, ja que és una via magnífica per acostar-se a un públic objectiu interessat en el nostre producte o servei i que s’identifiqui amb els valors que una marca vol transmetre. Major credibilitat i transparència i contingut més personalitzat obtindran un millora en la imatge que desprèn la nostra marca.
Menys és més, microinfluencers experts
Així doncs, queda clar que el nombre de seguidors ja no és la principal mètrica a l’hora de valorar la idoneïtat d’un influencer. Algú amb 500 seguidors, per exemple, pot ser un expert en el tema o el producte a tractar i tindrà una gran influència en els seus seguidors. Ara,, això no vol dir que qualsevol amb aquests seguidors sigui un bon influencer. Quina temàtica toca, quins missatges envia i com els treballa, quin temps es pren a contestar als seus seguidors, o què tipus de públic el segueix són algunes de les claus que s’han d’analitzar abans de tractar una col·laboració.
Efectivament, de vegades, menys és més. Orientar una estratègia de màrqueting juntament amb un micro o nanoinfluencer és una idea encertada, així com una inversió menys arriscada i amb grans opcions de sortir bé. Parlem de persones identificades amb la marca que promocionen i són considerats experts en diversos temes, de manera que al fer una recomanació obtenen molt bons resultats. La seva influència pot ser una gran ajuda perquè la nostra marca, producte o servei arribi a un públic realment interessant i es puguin crear llaços i donar-nos a conèixer una mica més. Els seguidors poden ser molts, però el que compta és la qualitat d’aquests i com interactuen entre ells.
Deixa un comentari