21 de gener de 2022
Deixar-s’hi la pell
La marca de licor Jägermeister va llançar l’any 2015 una campanya que va marcar un abans i un després: va crear un curt animat fet amb tatuatges reals. Per aconseguir l’animació es va necessitar la complicitat de 100 persones, que hi van posar la pell, i que es van prestar a deixar-se tatuar cadascun dels frames que configurarien el curt.
La campanya, titulada Hunt or be Hunted (caça o sigues caçat), va llançar-se en un espai tan propici com la Tattoo Expo de Barcelona. Allà s’hi van buscar els i les candidates a deixar-se tatuar alguna cosa (aleshores una incògnita!). Fins a 1.600 persones es van apuntar al càsting. Se’n van escollir 100, valorant la salut de la seva pell i de l’espai que es necessitava per al tatuatge.
En només dos mesos es van tatuar 100 persones, aconseguint així tenir els 100 fotogrames necessaris per al curt. A l’acte de preestrena, simultani a Barcelona i Madrid, es van convocar les persones tatuades. L’estrena per al públic general es va produir uns minuts després a través de les xarxes, generant una gran expectació.
La veritable història i la que va obtenir més ressò, òbviament, no és la que apareix al curt, dibuixada sobre 100 pells. La veritable història està el el repte que es va posar la marca. La convocatòria, el càsting, la prèvia i les expectatives que va generar. Les estrenes i les 100 històries personals que avui encara expliquen, cada una de les persones tatuades, quan algú els pregunta, pel cérvol tatuat que porten.
Una campanya de gran impacte, llarg recorregut i en la qual 100 persones s’hi van deixar la pell.
Deixa un comentari