23 de maig de 2019
El discurs de l’ascensor: com convèncer en un minut
“Elevator pitch” o “elevator speech”, el discurs de l’ascensor, és com es coneix popularment en el món del màrqueting a una versió atractiva, suggerent i comercial d’una idea, un producte, una marca o un negoci. Es basa en poder convèncer el teu públic en menys d’un minut (tot i que en alguns casos es pot concedir 90 o 120 segons), que és el temps aproximat que dura el viatge en ascensor. Certament, els nostres viatges en ascensor són més curts, però el terme va ser introduït en l’àmbit dels gratacels nord-americans, per part de l’empresari i inversor Phillip B. Crosby (1926-2001).
El plantejament és directe: si en 60 segons no ets capaç de comunicar la proposta de valor d’una idea i tot el que la fa diferent, original i atractiva al teu públic potencial, senzillament, o no és una bona idea o encara no la tens clara del tot. Això es pot aplicar a una campanya publicitària, a un nou producte, a una start-up (que, de fet, era l’objectiu inicial d’aquest format) o a un posicionament de marca (de qualsevol naturalesa). Si en portes una de cap, prepara el teu “elevator pitch” i a per totes.
Què ha de recollir un bon discurs d’ascensor:
- Primer, generar curiositat.
- De què estàs parlant exactament.
- A qui va dirigit.
- Per què és innovador, diferent, original.
- Amb qui competeixes i, per tant, de qui et diferencies.
- Deixar una part oberta per continuar-ne parlant o per a saber-ne més.
Sovint, la millor forma de començar és amb una pregunta suggerent del tipus “sabies que…?” o “quantes vegades us haureu preguntat…?”; o bé amb dades objectives com “el xx% de persones al món pateixen aquest problema”. A partir d’aquí, arriba la nostra solució.
Practiqueu. I, si voleu millorar el vostre “elevator pitch“, E2S us hi pot ajudar. Molta sort!
Deixa un comentari