5 de setembre de 2019
Hauria de fitxar un influencer per a la meva estratègia online?
Potser algun cop us ho heu preguntat: hauria de contractar els serveis d’un influencer per donar a conèixer la meva marca, per al llançament d’un servei o per impulsar les vendes d’un producte? Nosaltres no creiem que els influencers siguin una solució a tots els mals, però tampoc pensem que siguin una estafa ni una bombolla que ja ha esclatat. Creiem que un influencer ben triat pot donar una bona empenta a una campanya. Vols començar? Et donem tres consells!
1. Busca un influencer que connecti amb la teva marca
En primer lloc, cal deixar clar que és primordial escollir molt bé el nostre influencer, ja que si el públic objectiu del nostre producte o servei no està ben alineat amb el perfil dels seus seguidors, la campanya tindrà una baixa repercussió i possiblement una nul·la monetització. Si no ho tens clar, pots demanar a l’influencer un anàlisi demogràfic dels seus seguidors i així comprovar si realment s’ajusta al teu target.
2. Evita els compradors de followers
Dit això, és imprescindible estudiar a fons quants seguidors i de quin tipus té l’influencer que volem contractar. Hi ha influencers que tenen milions de seguidors, però que són de baixa qualitat, ja que, com molts ja sabeu, en l’aferrissada cursa per posicionar-se davant la dura competència, molts opten per comprar seguidors i, fins i tot, likes. Tenint en compte que els seguidors i els likes falsos surten molt barats -uns deu euros mil followers i uns sis euros 250 likes-, la inversió és més que llaminera. És aconsellable que comproveu que al menys el 90% de la seva audiència és real; per fer-ho, teniu diverses eines, com ara Social Blade, IG Audit o Hype auditor.
3. Queda’t amb els petits, propers i naturals
Per tant, és molt millor contractar un influencer amb menys seguidors, però que siguin reals i de qualitat, que no pas llençar els diners en seguidors comprats o bots. De fet, cada vegada es valoren millor els microinfluencers (amb volums de followers que oscil·len entre les 1.000 i les 10.000 persones) perquè, tot i no ser els més grans, gaudeixen d’una alta credibilitat, aconseguint uns ràtios d’engagement molt elevats. Solen ser usuaris experts en una temàtica molt concreta que comparteixen passió, opinió i coneixements a les xarxes, es mostren d’una manera molt més natural i tenen una relació molt més propera amb els seus seguidors.
Deixa un comentari