17 d'octubre de 2019
#028 idea de la setmana: la consolidació del vídeo màrqueting
El 96% dels consumidors a Internet entre 18 i 34 anys miren vídeos diverses vegades al llarg de la setmana i el 75% dels millennials afirma veure un vídeo diari. També trobem que el 64% dels consumidors assegura que els vídeos de màrqueting han tingut un pes important en les seves decisions de compra. Aquestes dades, extretes d’un estudi de Hubspot, confirmen una tendència cada vegada més a l’alça: el vídeo màrqueting.
El vídeo, com a mitjà de storytelling natural, es converteix en una poderosa eina de persuasió i presentació, cosa que les empreses exploten: 8.000 milions de vídeos visualitzats cada dia a Facebook. A la recerca de treure’n el màxim partit, s’utilitzen diferents mètodes de vídeo com les presentacions en streaming, vídeos en directe que potencien la sensació en l’usuari que estan parlant directament amb ells, incrementant el sentiment de proximitat. Demostracions, webinars o entrevistes són alguns dels estils streaming més utilitzats. I, a causa del seu creixement, també han proliferat noves eines i plataformes per a emetre en streaming i en directe com a Zoom, Appear.in i fins i tot Apple han presentat el seu propi servei.
Però les maneres d’utilitzar el vídeo no s’acaben aquí. Els e-learning cada vegada tenen més presència en les marques, atorgant posicionament de prescriptor de l’àrea en el qual treballa l’empresa. Un altre bon exemple és el vídeo Vlogging, que comença a substituir als articles escrits, atorgant una imatge més humana i una millor manera de connectar amb l’usuari. I podríem seguir: els shoppable vídeo, com a enllaços directes per arribar a pàgines de productes; la realitat virtual 360 graus, com a eina immersiva i interactiva o els vídeos en format vertical, que ofereixen un aire més juvenil, especialment a les xarxes socials
Sí, l’ús del vídeo ja era una cosa habitual, però el seu potencial ha permès el desenvolupament de noves maneres d’involucrar a l’usuari i que l’empresa tingui l’ocasió d’explicar tot allò que vulgui de diferents maneres i formats (vídeos corporatius, animats, de productes, etc.). Aquests sistemes permeten augmentar el engagement i oferir la informació d’una forma més agradable per a l’usuari. D’aquí, que cada vegada existeixin més plataformes per a generar-los i perquè apareguin, com els vídeos de 6 segons de YouTube o els mobile ads, per exemple. Els vídeos van arribar per a ser un bon complement, però s’estan fent amb el mercat del màrqueting.
Deixa un comentari