16 de juny de 2020
Un e-commerce, ara o mai
El 98% dels consumidors consideren imprescindible per a un negoci que tingui pàgina web. No obstant això, segons dades com els extrets de GoDaddy, només el 48% de les empreses compten amb plataforma en línia, sense parlar ja d’un e-commerce. Fa molt que la “transformació digital” és un terme que està entre nosaltres, però pel que es veu, no ha acabat d’instal·lar-s’hi. Fins ara.
Perquè el coronavirus i tota la situació que ha desencadenat deixa en evidència una idea: la presència online era necessària, però ara és fonamental. No es tracta de no guanyar, si no del que es pot perdre per no entrar de ple i adaptar-se a aquesta nova etapa. Ja ho estem veient, amb la gran diferència en rendiment i benefici que hi ha entre aquelles empreses que estaven digital i tecnològicament preparades i aquelles que no.
Per a grans i petits, sigui el sector que sigui
Normalment, petits negocis són aquells que menys solucions digitals han trobat, ja sigui per falta de recursos econòmics, coneixements tècnics o temps. No obstant això, la no tenir presència a la xarxa implica haver de renunciar a aprofitar oportunitats, doncs un portal e-commerce, per exemple, ofereix l’oportunitat d’ampliar qualsevol negoci, arribant a nous clients i obrint nous mercats. Però en una situació com l’actual, no es tracta de deixar de guanyar alguna cosa, sinó de sobreviure. Una pàgina web que permeti vendre online és un salvavides i l’opció més viable per créixer.
També hi ha la creença que no tot negoci necessita un portal en línia. Però aquesta crisi ha demostrat tot el contrari, ja que sigui el sector que sigui, la imatge i la presència online són imprescindibles. A ningú se li escapa que un restaurant, per exemple, no podrà prestar els mateixos serveis d’una manera normal a la xarxa. Però sí que pot canviar dates de reserves a través d’una app o un web, vendre menjar a domicili o oferir consells culinaris a través del seu bloc. I així, des de fisioterapeutes a lampistes, sempre hi ha opció d’utilitzar la tecnologia i la digitalització per oferir un millor servei i adaptar-se als temps que corren.
Un e-commerce i una estratègia de màrqueting, primers passos
Una plataforma en línia hauria de ser l’inici del procès de transformació digital d’una empresa, la millor manera actualment per continuar generant negoci. No obstant això, tenir presència a la xarxa no ho és tot, ja que molta de la competència també la té. Així doncs, una estratègia adequada de màrqueting és també essencial per arribar més lluny i a més públic. És més, ens trobem davant l’ocasió perfecta per fer-la, ja que les dades consumides durant aquest confinament s’han multiplicat, evidenciant un canvi en els hàbits de consum. Estem més hiperconnectats que mai.
Amb unes dades de consum multiplicades, optimitzar els recursos amb què es compti és vital per aconseguir canalitzar el trànsit d’internet al nostre portal. En els mesos que portem de confinament, s’ha avançat gairebé cinc anys pel que fa a creixement de mercat, amb un inusitat increment de compra de serveis cloud i el tràfic de xarxes. És el moment d’entrar de ple en l’e-commerce per sobreviure i créixer. Els que no, es trobaran sense les eines adequades per afrontar el nou món que es presenta davant nostre. Les xarxes socials, les estratègies SEO, l’e-mail màrqueting o el remàrqueting són termes amb què començar a familiaritzar-se.
E2S: coneixement, experiència i talent
A E2S creativa som experts en portar el teu negoci al món online i hem impulsat la ideació, programació, disseny i creació de plataformes e-commerce múltiples negocis i de diferents àmbits. Així mateix, hem liderat diverses campanyes de màrqueting per als nostres clients, basades en els seus objectius i dissenyant estratègies adaptades completament als seus interessos. Si t’agradaria comptar amb assessoria o que t’ajudem a fer créixer el teu negoci, posa’t en contacte amb nosaltres i t’ajudarem encantats. Volem acompanyar-te en aquest salt perquè sigui el més fàcil i eficient possible.
Deixa un comentari