26 de juny de 2020
#064 idea de la setmana: el producte eco-friendly es consolida
En l’anterior idea de la setmana apuntàvem el nou paper del plàstic i algunes solucions que s’intenten implementar buscant tenir un menor impacte en el medi ambient. Però la creativitat i la innovació en l’optimització de recursos, la reutilització o la reinvenció de productes i materials van molt més enllà del plàstic. Parlem dels productes eco-friendly.
La producció i elaboració eco-friendly fa temps que és una tendència a l’alça, però després de la crisi del coronavirus adquireix una altra dimensió. La percepció de veure com la pandèmia ha “ajudat” al medi ambient, reduint l’emissió de gasos i la generació de residus, fa entendre encara més la necessitat de produir i trobar maneres més sostenibles de viure i consumir. Així, es converteix en un nínxol de mercat encara més gran on neixen empreses com Livegens, destinades únicament a productes eco-friendly, o on el màrqueting i el packaging adquireixen un paper essencial.
El valor del “petit”
Si bé és cert que existeixen diversos projectes amb el lloable objectiu d’optimitzar recursos o reutilitzar-los com B-Water Smart on la tecnologia i la innovació són bàsics, hi ha altres que, a petita escala, també aporten en sostenibilitat. Un clar exemple el trobem amb l’excés de residus que estem generant amb l’ús de mascaretes, les quals rebutgem després del seu ús. Han estat diverses les iniciatives, com mascaretes elèctriques recarregables per poder usar contínuament.
I no sempre la raó principal per crear coses noves és la reutilització o optimització de recursos. És un argument de pes, òbviament, però per crear alguna cosa ha d’aportar un valor afegit, un element que ho faci realment útil i necessari a l’una d’eco-friendly. És el cas d’Undo, una llibreta pensada per a entorns laborals i creatius amb pàgines de pissarra, per escriure i esborrar totes les vegades que sigui necessari, sense gastar paper. Una eina útil en molts espais, ja sigui en despatxos d’advocats, responsables d’IT, arquitectes o agències immobiliàries i que, a més, permet l’estalvi de paper i deixa fluir millor la creativitat.
Màrqueting i packaging ECO, tendències eco-friendly que arriben per quedar-s’hi
En molts àmbits, el màrqueting “verd” s’ha considerat una moda, una manera ràpida d’acostar-se nous clients potencials, al·ludint al respecte i la cura de l’entorn. No obstant això, no es tracta, ni de bon tros, només de potenciar la imatge d’una marca, sinó que és una manera d’entendre una organització. Així mateix, parlem d’un mercat intergeneracional, madur i estable conformat per un públic que té una visió moderna de la societat i la sostenibilitat. No es tracta de vendre una imatge, es tracta de ser aquesta imatge que es projecta. Així trobem marques de referència com Lush, de cosmètica sostenible; o campanyes de conscienciació com la que va portar a terme Adolfo Domínguez amb el seu “Sigues més vell”.
Per la seva banda, el packaging de disseny eco cada vegada adquireix més protagonisme en el sector, ja que les empreses aposten per embalatges biodegradables, utilitzant materials reutilitzables i retornables o etiquetes simples, dient més amb menys. Exemples trobem diversos, com Estrella Damm, que va utilitzar cartró per a les anelles de la seva cervesa; o Apple, en la seva aposta per elements minimalistes i senzills. El packaging crea un vincle amb el client, genera impacte visual i té la capacitat de transmetre diversos sentiments com tranquil·litat, sobrietat, senzillesa, etc. I tot això, mitjançant alternatives més respectuoses amb el medi ambient.
El medi ambient no espera i necessita solucions que arribaran de la mà de la tecnologia, la innovació i la creativitat. No obstant això, no tot són grans projectes, sinó petits gestos que també sumen i ajuden a generar una consciència i un consum més responsables. Al final, el desert, és la suma de tots els grans de sorra.
Deixa un comentari