19 de març de 2021
#001 història de la setmana: Mathilde C. Weil, la primera publicista de la història moderna
Així és considerada aquesta alemanya nascuda en 1822, que va decidir emprendre l’aventura americana treballant com a traductora i escriptora en diferents diaris i revistes. No obstant això, Mathilde C. Weil va descobrir poc després la compravenda d’espais publicitaris i li va semblar que podria ser un negoci lucratiu. Per això, en 1880 i 40 anys abans que es ratifiqués la 19a esmena que permetia a les dones votar als EUA, Weil va fundar la seva pròpia agència de publicitat: Agència MC Weil a Nova York.
La seva labor inicial principal era funcionar com a intermediària entre anunciants i publicacions, aconseguint espais beneficiosos per a totes les parts. Durant 20 anys, l’agència va anar variant i oferint més serveis sota la direcció de Mathilde C. Weil, al costat de dues dones més: Mary Compton i Meta Volkman. Segons diversos articles, Weil considerava que la publicitat havia d’anar orientada sobretot a les dones perquè eren elles les que compraven. Un exemple clar de visió de negoci i atreviment en un moment històric realment complicat.
Deixa un comentari