1 de juny de 2009

Quadrum: el marc amb valor afegit

Més de 20 comerços del món de l'emmarcació es reuneixen a Solsona per a repensar el seu futur.
Els millors comerços i proveïdors de l'emmarcació es reuneixen a Solsona per a repensar el seu futur. L'objectiu consisteix en reinventar la forma de comunicar valor.

Quadrum es presenta en societat. Una cinquantena de professionals vinculats al món de l’emmarcació (emmarcadors i proveïdors) es van reunir a Solsona per tractar de quina manera poden reinventar el seu negoci. Per això ha nascut la plataforma Quadrum, una marca de qualitat que busca associats capaços de transmetre valor afegit al públic potencial.

La jornada, organitzada pels primers socis de Quadrum i dirigida per E2S, va servir per fer plantejar al sector de quina forma ha de re-pensar la seva posició en el mercat en aquests moments. El sector de l’emmarcació ha passat per diferents èpoques, i ara es troba davant d’un dels moments més decisius: és moment d’avançar o quedar-se enrera. Tal com diu Alfons Cornella en el primer número de la revista È, “és moment d’invertir, perquè el 2010 ja no hi haurà recursos per a reinventar-se”. Doncs a invertir s’ha dit.
Davant d’això, per parlar de com poder-hi fer front de forma conjunta, es van organitzar dues ponències. Una a càrrec de Joan Fuster (proveïdor) i l’altra a càrrec de Ramon Roselló (interiorista).  Aquest darrer va parlar de la importància de l’espai, la distribució i la bona distribució del producte per a un comerç.

La conclusió de la jornada va ser que, com que no es pot competir amb preu, el sector ha d’apostar per competir amb qualitat i valor afegit, però que aquest valor afegit s’ha de crear i comunicar als clients potencials (no només a particulars, sinó també a un públic professional, com interioristes, decoradors o arquitectes).

La jornada va començar amb un esmorzar i la presentació dels assistents.
La jornada va començar amb un esmorzar i la presentació dels assistents.
La jornada va començar amb un esmorzar i la presentació dels assistents.
L'acte va tenir lloc a la sala d'actes de l'Hotel Sant Roc, a Solsona.
Es va posar molt d'emfasi en que el marc és un element de decoració, i no un simple complement.
Es va insistir en què el marc és un element de decoració, no un simple complement.
Els proveïdors, a primera fila, no es van perdre cap detall dels ponents.
Els proveïdors, a primera fila, no es van perdre cap detall dels ponents.
Ramon Roselló va insistir en diferenciar les botigues-magatzem de les botigues-valor.
Ramon Roselló va incidir en diferenciar les botigues-magatzem de les botigues-valor.
Finalment, les sessions networking van ser una de les parts més interessants. Els assistents intercanviaven experiències i punts de vista.
Finalment, la sessió de networking van ser una de les parts més interessants. Els assistents van intercanviar experiències i punts de vista.
Els socis de Quadrum lideraven cada un dels grups.
Els socis de Quadrum dinamitzaven cadascun dels grups.
.
Tots els grups de treball van desenvolupar-se amb fluidesa.
El Jaume Gilibets amb alguns dels possibles associats a Quadrum.
Jaume Gilibets amb alguns dels possibles associats de Quadrum.
Al final, es va recollir l'opinió de tots els assistens a la jornada per tal de construïr un projecte conjunt.
E2S va recollir l'opinió de tots els assistens per tal d'elaborar un document de resum.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn