26 d'agost de 2010

Cardona. Compres que fan història (comencen les fotos).

E2S produeix una campanya publicitària del comerç a Cardona. A encàrrec de l’Ajuntament, l’objectiu del projecte consisteix en incentivar i animar el públic potencial dels establiments locals a comprar-hi. Sense cap dubte, el ‘target’ té tres segments molt identificats: per una banda, els propis cardonins; per l’altra, els visitants que ja vénen habitualment a Cardona, fonamentalment els diumenges aprofitant la celebració del popular mercat setmanal de la vila; i finalment, persones d’un àmbit geogràfic de proximitat (Cardona és a l’encreuament del Bages, el Berguedà i el Solsonès) que tenen tirada per l’eix viari del Cardener però no s’aturen (fins ara!) a Cardona.

El lema “Cardona. Compres que fan història” procura relacionar el caràcter històric del centre medieval de la vila amb les múltiples possibilitats que ofereix el comerç local. El projecte s’aguantarà sobre diferents pilars, però totes les accions s’aguantaran a partir de fotografies protagonitzades per cardonins directament relacionats amb la Unió de Botiguers i Comerciants (UBIC), bàsicament botiguers o familiars seus. Aquests models d’excepció juguen amb els elements de la modernitat del comerç en sintonia amb els aires clàssics i medievals d’aquesta població mil·lenària.

Evidentment, l’escenari per a la sessió fotogràfica no podia ser cap altra que el casc antic, ple d’establiments i negocis de proximitat que s’impliquen en tot allò relacionat amb Cardona. “Cardona, compres que fan història” és una iniciativa que de ben segur animarà a altres pobles i ciutats a treballar amb el comerç de proximitat relacionant-lo amb el seu entorn, habitualment privilegiat i envoltat d’història. Difícilment, però, podran superar Cardona (!).


3 respostes a “Cardona. Compres que fan història (comencen les fotos).”

  1. El lema, com no podia ser d’una altra manera, l’heu clavat! I el plantejament de la campanya és ideal per arribar als dos primers targets: els propis cardonins i els visitants. Potser costarà més arribar als consumidors potencials de l’àrea de proximitat. No ja per la campanya, sinó pels costums adquirits. Aquí hi teniu un repte! Però els comerços poden estar ben tranquils de deixar-ho a les vostres mans ;p

    Per cert, una observació, xica però important perquè canvia el sentit del missatge: quan dieu que un segment al qual s’adreça la campanya són els visitants, són els que “vénen”, amb accent, habitualment a Cardona, perquè si fossin els que venen, aleshores tindrieu més competència, que potser no us agradaria, oi?

    Una abraçada!

    • tecuentounahistoria ha dit:

      Noemí! Gràcies pel comentari! L’objectiu de la campanya no és fer venir expressament els visitants sinó aprofitar el trànsit que té tirada per la zona (exemple: solsonins ;-)) perquè simplement s’aturi en comptes de passar de llarg. No és qüestió de fer canviar el costum del consumidor, sinó de crear nous hàbits (com anar a Cardona i marxar feta una princesa). Però hi ha un públic ‘foraster’ més important: el que ja ve a mercat els diumenges i generalment mira les parades, però fa poc cas als comerços. Un dels grans atractius de Cardona és, precisament, que les botigues poden obrir els diumenges. I això s’ha d’aprofitar! Estàs convidada a venir un diumenge i a comprovar que, a Cardona, hi pots fer una compra històrica 😉

  2. […] La peça mostra algunes imatges de la sessió fotogràfica que es va realitzar pel casc antic de la població i que mostra als comerciants de Cardona en diverses situacions. L’objectiu: promoure el comerç. Si voleu saber-ne més sobre la campanya cliqueu aquí. […]

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn