8 d'octubre de 2010

Getting contacts, let’s networking

E2S va prendre part en la primera trobada Getting Contacts de Solsona, un fòrum professional dedicat a l’establiment de relacions professionals entre emprenedors de diferents sectors provinents d’arreu de Catalunya. L’objectiu de la trobada consistia en establir nous contactes i facilitar els passos per trobar noves vies de col·laboració i oportunitats de negoci, per tal de crear una xarxa d’intercanvi eficient i amb bons resultats. Mireia Fàbrega, responsable de Producció d’E2S, va intercambiar informacions i impressions amb una desena de representants d’altres empreses, en especial dedicades al mateix sector de la comunicació, així com al sector de les TIC i dels serveis en general.

L’any 1903, l’anglès Ernest Shackleton va publicar un anunci al The Times que deia el següent: “Es busquen homes per a viatge perillós, els salaris són petits, fred amarg, llargs mesos de completa foscor, perill constant, amb dubtós retorn segur. Honor i reconeixement en cas d’èxit “. Publicar aquest anunci durant dos dies li va costar 3 lliures (10 euros). El resultat: a la primera setmana va rebre 3 cartes, a la segona 15, a les tres setmanes 50… i als dos mesos 100 cartes diàries. Posa en evidència dos fets: el camí dels emprenedors no és planer ni fàcil, i ningú en pot assegurar bons resultats, i menys immediats, però si es fan les coses bé, l’èxit no tardarà a arribar. Segon punt: el boca – orella és el sistema més efectiu per extendre la nostra xarxa de relacions professionals.

Així començava la jornada organitzada per Getting Contacts al Restaurant Gran Sol de Solsona, on es va presentar aquesta iniciativa professional davant de 93 emprenedors de tot Catalunya, i que se celebrava per primer cop a la demarcació de Lleida. Let’s networking! Aquest és el lema de la iniciativa. Anem a buscar intercanvis d’experiències professionals, a buscar possibles clients potencials, però també proveïdos i col·laboradors. Es tracta d’aprofitar els recursos existents per trobar noves fórmules de cooperació. I és que el mercat ja no s’entèn com a estructura jeràrquica, sinó que s’ha de concebre com una xarxa d’intercanvis, on les empres s’uneixen per treballar sobre uns beneficis comuns. A més, en aquest context, Getting Contacts defensa la idea que una presentació personal és molt més potent i efectiva que dos correus electrònics “a porta freda”. És la trobada en persona, de tu a tu.

És per això que el plantejament de Getting Contacts per establir contacte amb altres empreses que podrien estar interessades en qui som o bé nosaltres en qui són elles és el següent: es programen una sèrie d’entrevistes curtes, de 10-12 minuts, partint d’un mínim de 10 entrevistes concertades. Durant aquests deu minuts, ambdues empreses hauran d’explicar qui són i veure quines possibilitats de col·laboració es plantegen en aquesta primera relació. La premissa és que amb 10 minuts s’estableix un primer contacte fonamental amb la persona i l’empresa que representa, una primera impressió. Una segona reunió al despatx ja arribarà si ens ha interessat el projecte que fa el nostre interlocutor, o a la inversa. I a aquesta nova trobada sí, que hi podrem dedicar una hora.

Getting Contacts es planteja com una bona oportunitat per ampliar la xarxa de contactes d’una empresa, siguin com a clients, proveïdors o col·laboradors. Una eina que facilita l’intercanvi d’experiències empresarials arreu del territori, i que cal valorar i exprémer. Aprofitar-ho o no, ja depèn de nosaltres.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn