25 d'octubre de 2019

#029 Idea de la setmana: la realitat augmentada ja és molt real

La realitat augmentada, basada en la combinació de la visió d’un entorn físic en el món real amb elements virtuals, es generalitzarà en els propers anys, tant en la vida quotidiana com al món professional.

El fet d’afegir informació virtual a la informació física ja existent té moltes aplicacions i beneficis que ja s’apliquen a diferents negocis, des de botigues de mobles a museus, clubs esportius o diferents minoristes.

Un dels exemples més representatius és el de la marca italiana de mobles de luxe Natuzzi, que permet als compradors veure sofàs, cadires i llits en forma de hologrames sobreposats a les representacions 3D de les seves pròpies cases. D’aquesta manera, eviten tenir stock innecessari i el client pot veure amb claredat com li quedarà un moble a casa, sense tenir sorpreses per com combinen la mida i el color.

Altres empreses venen articles directament a Instagram gràcies a una nova funció de realitat augmentada a les pàgines de productes. Ja és possible saber com et quedarà un color de pintallavis o unes ulleres de sol només amb una fotografia teva, com pots veure aquí.

I parlant de fotografies, els Dallas Cowboys de la NFL, la principal competició de futbol americà dels Estats Units, estan millorant l’experiència dels aficionats: es poden fer una foto amb els seus ídols sense necessitat que estiguin al seu costat. Una magnífica iniciativa per als aficionats.

Seguint amb els esports, la realitat augmentada oferreix noves experiències als practicants del fitness: entrenar en un lloc atractiu, com un bosc o una platja, o gamificar l’activitat millora l’experiència. Fins i tot podem tenir un instructor virtual que ens acompanyi i ens guiï.

De la mateixa manera, un altre gran exponent de la realitat augmentada el trobem en les noves experiències que ofereixen els museus: des d’explorar una antiga piràmide a Egipte fins a conversar sobre la teoria de la relativitat amb Albert Einstein o comprendre com era un enorme dinosaure.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn