21 de novembre de 2019
Per què el 2020 serà l’any de Facebook Ads?
Sense adonar-nos-en, estem arribant al final de l’any i d’aquí poc haurem de fer balanç i proposar-nos noves metes per al proper 2020. Això de les metes, Mark Zuckerberg ja ho té ben clar des de fa temps. I és que, el creador de Facebook fa anys que treballa en el que seran les novetats més esperades de la xarxa social per aquest 2020.
El món de la comunicació canvia constantment i les eines que utilitzem han d’adaptar-se a aquests canvis. Facebook és una xarxa social que viu de conèixer als seus usuaris, de manera que està obligada a reinventar-se constantment, oferint nous formats com el videomarketing per als ansiosos consumidors de la generació X i Y, o instal·lant noves funcionalitats en els processos de compra perquè l’experiència de l’usuari sigui més còmoda.
Facebook Ads, la plataforma de publicitat online de Facebook, s’ha convertit en una eina imprescindible per a qualsevol estratègia de màrqueting online. El principal avantatge que aquesta plataforma de publicitat ofereix és que ens genera un ROI (retorn de la inversió) positiu en gairebé totes les campanyes que es realitzen, gràcies, en part, al fet que el pressupost d’anunciar-se en aquesta xarxa social és molt més econòmic que en altres opcions de publicitat online, com, per exemple, les campanyes de Google Adwords.
Amb el pas dels anys, les funcionalitats de la plataforma han anat millorant, any rere any, fins a arribar a una de les actualitzacions d’aquest 2019 que més ens ha agradat als ‘marketeros’: la millora de l’informe de rendiment de vídeo. Això vol dir que ara podem saber com ha interactuat l’usuari amb el nostre vídeo, quin percentatge total s’ha visualitzat i en quin moment l’ha deixat de visualitzar. Aquest nou informe ens permet generar noves campanyes de retargeting per tornar a impactar amb ofertes o altres continguts als usuaris que han generat millor engagement.
Aquesta actualització de Facebook va molt lligada a una de les mesures que la plataforma social està duent a terme per a l’any vinent: una clara aposta pel videomarketing.
VideoMarketing: explica-m’ho amb un vídeo
El material audiovisual que es consumeix a la xarxa ha augmentat els últims anys fins a arribar a ocupar un 78% de tot el contingut d’internet. Si tenim en compte que l’usuari és mandrós per naturalesa, podem arribar a entendre l’augment que està experimentant el consum del vídeo diàriament. Som consumidors omnívors de tota mena de contingut, els murs dels nostres perfils ens estan captant amb missatges completament diferents; des d’una oferta irresistible d’unes botes pel Black Friday, a un Màster en Comunicació Corporativa, sense oblidar als nostres amics micro influencers que ocupen tot l’espai de les nostres xarxes socials per explicar-nos la seva interessant (o no) vida. A causa d’aquesta saturació de continguts és totalment impensable que una empresa no compti amb una estratègia de Social Media on s’incloguin continguts audiovisuals.
Facebook també té els seus estudis propis de rendiment de vídeo i, segons la xarxa social, el temps que els usuaris han destinat a veure vídeos s’ha multiplicat per 14 l’últim any, xifra que es preveu augmentarà aquest 2020. Tal és l’aposta per l’anomenat vídeo màrqueting que ja existeix la seva versió més específica per a xarxes socials: l’anomenat social vídeo. Aquest es refereix a continguts de vídeo pensats i dissenyats específicament per compartir en xarxes socials, tenint en compte els paràmetres de cadascuna d’elles: grandària, durada, audiència, etc.
Facebook premiarà amb major visibilitat als anuncis que continguin vídeo respecte als que tinguin imatges estàtiques. 3,2,1… Acció!
Compra directa a Instagram: passi per caixa
L’any 2016 Instagram ens va donar una bona notícia anunciant la seva nova eina per a empreses que permet a les marques i botigues etiquetar els seus productes a les fotografies que es publiquen: Instagram Shopping. Els Estats Units va ser el país encarregat de testar aquesta nova funcionalitat, aconseguint grans resultats i obligant a la xarxa social a expandir-se i implementar-la en altres països. Per utilitzar aquesta nova funcionalitat, simplement havíem de tenir un perfil d’empresa, integrar el nostre catàleg de productes a Facebook i, evidentment, tenir un e-commerce per poder vendre els nostres productes.
L’any vinent aquesta eina anirà un pas més enllà, integrant directament el procés de compra al perfil d’Instagram, evitant així que l’usuari sortir de l’aplicació per efectuar el pagament i augmentant, segurament, el CTR i la taxa de conversió de totes les publicacions d’Instagram Shopping.
Publicitat en Whatsapp: de l’escrivint, al promocionant
Mark Zuckerberg, creador de Facebook, la xarxa social més important del món, no fa cap pas en fals i l’any 2016 va realitzar el que avui veiem com una jugada mestra: va fer-se amb el control de l’aplicació de missatgeria Whatsapp per un total de 21.800 milions de dòlars. Encara que pot semblar un cost molt elevat, hem de recordar que aquesta xarxa de missatgeria acumula un total de 1.500 milions d’usuaris actius mensuals, uns usuaris que, a partir d’ara, pertanyen a Facebook i als anunciants interessats a publicar els seus anuncis a la xarxa de missatgeria.
Des del 2016, els professionals del màrqueting estàvem ansiosos per conèixer com s’implementaria la nova publicitat a Whatsapp. Doncs bé, ja sabem la resposta: serà en els estats de Whatsapp. Per aquest 2020, igual que va passar amb les stories d’Instagram o Facebook, mentre naveguem pels estats dels nostres contactes, pot ser que ens trobem de sobte amb algun anunci de la nostra marca preferida.
Però això no serà tot, estem segurs que Mark Zuckerberg ens tornarà a sorprendre amb alguna nova funcionalitat. Parlen les males llengües d’una super aplicació de missatgeria que unifiqui en una sola plataforma Whatsapp, Instagram Direct i Facebook Messenger.
Us mantindrem informats.
Recorda seguir-nos en LinkedIn.
Deixa un comentari