21 de gener de 2020
L’estand com la clau de l’èxit a la fira
S’acosta el temps de fires i congressos, esdeveniments essencials en l’estratègia comercial de moltes empreses. Una oportunitat per captar nous clients/es, mostrar productes i serveis, recordar a la competència que continues innovant o conscienciar sobre un missatge en concret. En definitiva, són esdeveniments on és imperatiu destacar i per a això hi ha una peça fonamental: l’estand.
El disseny d’estand és un art complex, ja que ha de reunir diverses qualitats en ser la imatge que projecti la nostra marca en un esdeveniment clau. Per tant, és imprescindible encertar, dissenyant un estand útil, corporatiu, funcional i atractiu, capaç de transmetre el missatge i els valors que desitja la nostra empresa. I això no és tasca fàcil.
Atraure, impactar i convèncer, les funcions de l’estand
A l’hora de dissenyar un estand, aquests tres elements són crítics. L’espai de què disposem ha de despertar en el client la curiositat, el desig d’acostar-s’hi i descobrir què li espera. Per a això, el disseny s’enfoca a generar un impacte visual ràpid i directe, per fer del nostre estand fàcilment identificable. Hi ha diferents maneres d’aconseguir que el nostre espai sigui cridaner, com ara jugar amb les mesures: no és el mateix un estand de 4×3, que un de 3×4. Com més alt, més fàcil serà de localitzar, per exemple.
Un cop tenim persones al nostre espai, hem d’assegurar-nos de crear un ambient acollidor on prevalgui la comoditat, aconseguint que tot aquell que entri al nostre estand tingui la sensació d’estar com a casa. Per reforçar aquest efecte, podem ajudar-nos de refrigeris, menjar o algun detall a manera de regal que li recordi la seva estada al nostre espai. És més fàcil entaular conversa i negociar amb algú que està completament còmode.
Però no només ens hem de centrar a oferir confortabilitat, sinó que el nostre objectiu és que la seva experiència a l’estand sigui memorable, que la sensació que tingui en sortir sigui excepcional. És aquí on la creativitat pot obrir-se camí i jugar amb diferents alternatives com la interactivitat, des del més tecnològic al més analògic; a l’ús de vídeos ben elaborats, realment atractius.
Valorar la funcionalitat dels espais
És molt important recordar també que el nostre estand ha de ser concebut com un espai funcional, delimitant estratègicament les zones. Hem de pensar a diferenciar un lloc per a la recepció, l’espai públic amb l’experiència central de l’estand, una zona reservada i habilitada per a reunions privades o un espai perquè el personal pugui descansar després de diverses hores atenent clients i clientes. Depenent de del tipus de fira, un factor clau serà l’establiment d’una zona infantil o per a famílies a l’espai amb què comptem.
A E2S Creativa som experts en el disseny d’estands, adaptant-nos a les necessitats i desitjos de cada marca. Comptem amb una àmplia i exitosa experiència dissenyant espais per a empreses líders en els seus sectors, amb unes idees disruptives i innovadores. Si estàs pensant a dissenyar un estand atractiu per a alguna fira o necessites assessorament per crear el millor espai possible, no dubtis en contactar amb E2S Creativa i posarem tot el nostre esforç per ajudar-te. Si t’agraden els nostres continguts, també pots seguir-nos a Linkedin i estar atent a les últimes tendències i novetats que anem presentant.
Deixa un comentari