6 de març de 2020

#048 idea de la setmana: la felicitat ja és clau per a l’èxit empresarial

La majoria d’estudis, com els realitzats per l’Observatori de RRHH, arriben a la mateixa conclusió: un empleat sa i feliç és un professional productiu, amb les seves facultats en auge i disposat a donar el millor de si mateix. Encara que ha costat, cada vegada són més les empreses que implementen programes i polítiques de benestar, en les quals la felicitat dels empleats i empleades és l’eix vertebrador.

Les estratègies que aposten pel benestar laboral s’han convertit en una de les principals claus o reclams per a la captació de talent, a més d’una excel·lent eina per obtenir rèdit econòmic. Empreses de gran calibre fa temps que implementant tota mena d’accions que beneficiïn l’increment del benestar dins de l’organització. Els empleats de Nike disposen d’un espectacular gimnàs a la seu d’Oregon, els treballadors de la companyia SpaceX poden gaudir de massatges i fisioteràpia gratuïta i Airbnb té les oficines dissenyades pels seus empleats, de manera que es cobreixin les seves necessitats de benestar i salut en el treball. Empreses de la magnitud de Google, NetflixExpedia, també tenen destacats beneficis per als seus empleats.

Nous llocs de treball centrats en la felicitat

La importància del benestar empresarial és un tema prou seriós perquè s’hagin creat perfils professionals únicament destinats a aquest sector. Un dels més coneguts és el Chief Happiness Officer, responsable de la felicitat de la plantilla com una estratègia empresarial més profunda i complexa del que realment sembla: ser un líder, escoltar les persones, crear un ambient agradable o implementar hàbits saludables són algunes de les seves funcions. Coca-Cola (pionera amb el seu Institut de la Felicitat) o Zappos en tenen un.

D’altra banda, empreses com Humanlab. o Fitspot han trobat el seu nínxol de mercat especialitzant-se a ajudar a organitzacions a implementar estratègies que se centrin a millorar l’ambient i el benestar laboral. Trainings, coachings, wellness o mindfulness són algunes tècniques i estratègies que implementen a les empreses a les quals intenten ajudar.

Tot i la intangibilitat del concepte felicitat, la veritat és que es pot mesurar segons les opinions dels treballadors (així ho fa l’institut Great Place to Work des dels 90) i, sobretot, es poden mesurar els seus beneficis. La productivitat d’aquelles empreses on els treballadors afirmen estar a gust es dispara. Així, queda clar que una companyia que es consideri innovadora i vulgui sobreviure en una societat moderna, va haver d’implementar estratègies que vetllin per la felicitat i el benestar dels seus empleats. Aquelles que no ho facin, perdran talent, productivitat i es quedaran enrere respecte a la competència.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn