25 de març de 2020
Un e-commerce en temps de coronavirus
En la segona setmana de confinament ja ens estan arribant diversos estudis sobre l’impacte del coronavirus a la publicitat en línia, i més concretament en els e-commerce. És el cas de l’agència espanyola Geotelecom que ha publicat recentment un informe sobre l’impacte del coronavirus en els negocis en línia. Aquest document, d’obligada lectura per als professionals del màrqueting, recull, entre d’altres, dues conclusions destacables:
1-Durant el primer cap de setmana de confinament, la inversió publicitària va caure en un 35% pel que fa a caps de setmana anteriors, provocat principalment per una frenada en el comportament de compra que va reduir fins a un 50% el nombre de vendes.
2-Aquestes dades negatives, no es repeteixen en tots els sectors de l’economia. Botigues d’alimentació, parafarmàcies, mobles i electrodomèstics han aconseguit augmentar les seves vendes en línia durant aquests últims dies.
L’e-commerce és el teu salvavides
Actualment no podem conèixer l’impacte que el coronavirus provocarà en l’economia mundial. Però davant aquesta inevitable incertesa són molts els empresaris que veuen el comerç digital com una via d’ingressos per aguantar el cop i fins i tot potenciar el seu creixement a la xarxa.
És cert que les primeres compres en línia que ha realitzat la gent són aliments bàsics i de salut, per protegir-se de l’aïllament que vivim pel Covid-19. Així i tot, cal esperar que a mesura que passi el temps de confinament el comportament de compra i productes adquirits canviarà i passarà a altres sectors més secundaris, però igualment necessaris per al nostre estil de vida. És per aquesta senzilla raó que, podem estar davant la transformació del comportament de compra digital a causa d’una crisi sanitària global: una adaptació obligatòria a un consum exclusiu en línia.
Al món del màrqueting i la publicitat hi ha diferents opinions pel que fa al paper que a partir d’ara poden protagonitzar els e-commerce. Professionals que ho enalteixen com el gran paracaigudes de l’economia i altres més pessimistes que creuen que tindrà un paper insignificant en els pròxims mesos. Tan sols el temps donarà la raó a uns o altres.
A E2S Creativa creiem que aquesta situació beneficiarà els negocis que s’atreveixin a afrontar els seus problemes amb treball i creativitat. Perquè, per a nosaltres, un problema no és més que un repte sense una estratègia.
Deixa un comentari