4 de maig de 2020
La comunicació corporativa: tenir cura de l’externa, ser delicat amb la interna
La comunicació d’una empresa, orientada tant al públic com als professionals que formen part de l’organització, és fonamental per a l’establiment d’una imatge. Si en condicions normals, doncs, la comunicació és una eina necessària, en un moment de crisi com l’actual pel coronavirus, esdevé imprescindible, clau. Aquelles organitzacions que compten amb un pla específic de crisi parteixen amb avantatge pel que fa a l’agilitat en la presa de decisions.
Com a eina transversal de qualsevol companyia, convé reforçar les vies de coordinació entre totes les àrees de l’empresa per afrontar correctament una situació de crisi com la que vivim. La comunicació que es realitzi s’ha de sustentar en uns pilars bàsics com són la transparència, veracitat, rellevància i humanitat.
Comunicació interna
És essencial que els components d’una organització siguin totalment coneixedors de la situació i les mesures que es prenen per afrontar la crisi. Els missatges sobre nous protocols i les mesures de seguretat que s’hagin de prendre sempre han d’estar totalment clars. La comunicació interna, per tant, ha de ser fluida, clara i basada sempre en la veracitat i la responsabilitat empresarial. A més, l’exemplaritat per part dels quadres de comandament sol ser realment efectiva en aquests casos, ja que aconsegueix conferir coherència i credibilitat a la comunicació.
Per fer arribar el missatge es poden utilitzar tots els canals disponibles, malgrat que la situació de confinament del coronavirus obliga a explotar les potencialitats dels recursos en línia. Per exemple, a E2S fem reunions diàries per conèixer l’estat de tots els membres, no només en l’àmbit laboral, sinó en l’àmbit personal. La humanitat sempre ha d’estar present, més en temps complicats individualment. Així mateix, abans del confinament es van utilitzar diversos canals per informar sobre l’actualitat referent al coronavirus i la seva possible afectació.
Comunicació externa
Aquest apartat és realment crític per a la imatge de la teva empresa. Tal com repassem en aquest article, el 71% dels consumidors admetia que perdrien la seva confiança en una marca si consideraven que tractava d’aprofitar-se de la situació. Un cop que podria ser molt delicat per al benestar de l’empresa, més tenint en compte la crisi econòmica que aguaita. Així mateix, les empreses es converteixen en fonts d’informació, pel que és necessari tenir una bona estratègia comunicativa i contrastar les informacions que es comparteixin, evitant rumors en un moment on les fake news estan a l’ordre del dia.
La teva comunitat buscarà a la companyia una font d’informació, però també de responsabilitat. Voldran saber quines mesures pren l’empresa per afrontar la situació, així com els projectes que ha començat per ajudar a pal·liar aquesta crisi. En moments com l’actual, la solidaritat és una actitud col·lectiva i la teva comunitat se sentirà més unida a la teva marca si es comparteixen valors i observen una organització humana, que anteposa els objectius socials als propis.
Els exemples d’E2S
E2S té l’orgull de portar la comunicació a entitats com Fibracat, Sant Andreu Salut, Gresol, Semen Cardona o Grup Llobet. Totes elles amb gran pes en els seus respectius mercats i que han hagut d’adaptar la seva comunicació a la situació, ja que els seus serveis han hagut de continuar, per unes raons o unes altres.
Fibracat, com a empresa de telecomunicacions, ha continuat oferint servei variant la seva comunicació ha mostrat el seu costat més humà col·laborant amb la Fundació Climent Guitart o la Fundació Esclerosi Múltiple, entre d’altres. La Fundació Sant Andreu Salut té un paper crític en aquests moments, tenint cura de malalts i grups de risc, de manera que una comunicació fluida, clara i correcta és essencial, tant per a la plantilla, els mitjans i els familiars de les persones que resideixen a Sant Andreu Salut.
Gresol, com a centre educatiu, s’ha adaptat a la situació i ha continuat amb els estudis telemàticament. La comunicació ha estat complexa i a tres nivells: interna de professors i de familiars; i externa amb vista a un període de matriculació que serà de tot menys convencional. Grup Llobet i Semen Cardona també havien de continuar amb el seu treball. El primer, abastint a la població i, especialment, amb una campanya de suport als col·lectius de risc, posant gran èmfasi en seguir les recomanacions de seguretat, tant per a empleats com clients. Així mateix, Semen Cardona, com a inici de la cadena de producció, ha adaptat el seu discurs en funció de la importància del seu paper i la bioseguretat, ja no només animal, sinó en els mateixos treballadors.
E2S és una agència experta en comunicació, formada per un grup humà professional, eficient i apassionat d’aquest ofici. Cada empresa que decideix dipositar la seva confiança en nosaltres té un pla de comunicació específic, segons els objectius que cadascú tingui i per crear continguts coherents i amb sentit. Si t’agradaria rebre assessoria o que t’ajudéssim amb la teva estratègia, no dubtis en contactar amb nosaltres aquí. I si t’agraden els nostres continguts, no oblidis seguir-nos a LinkedIn.
Deixa un comentari