16 d'octubre de 2020

#080 idea de la setmana: logo sonor, record de marca

Seleccionem la pel·lícula de Netflix que volem veure i, abans de començar, ja apareix el logotip i aquest característic so. Aquest que ja estava sonant en el teu cap, després d’haver-ho sentit diverses vegades i que ja és intrínsec a la marca. Això és el que s’anomena un logo sonor, una tendència que ja existia (només cal pensar en la Metro-Goldwy-Mayer, per exemple), però que cada vegada més marques adopten. Forma part del que es denomina branding sonor, una tendència que respon a la necessitat de les marques en trobar noves vies per assentar la seva imatge i romandre en l’imaginari col·lectiu.

Amb cada vegada més i més impactes visuals, les marques saben que necessiten altres estímuls, cal generar experiències multisensorials per captar l’atenció. Si ja parlem de l’ús de l’olfacte en campanyes publicitàries, ara toca el torn als logos sonors. Gràcies al so que acompanya la marca, es genera una identitat sonora que reforça el record de marca. La música i els sons són poderosos elements d’atracció i record, apel·lant directament al subconscient de les persones. Qualitat que pot fer d’una marca reconeixible ràpidament.

Volkswagen, l’última a apuntar-se al logo sonor

Si ens hi parem a pensar, són moltes les marques les quals podem reconèixer pels seus sons, com la ja esmentada Netflix, HBO, Xbox o Mastercard (una de les pioneres). Una de les grans marques en apuntar-se a aquesta tendència ha estat Volkswagen amb el seu últim disseny de logo minimalista i sonor. Continuant amb logos sonors, també marques com BBVA o Pandora van apostar per aquesta tendència en el seu últim rebranding.

També cal tenir en compte que el branding sonor va més enllà dels logos. Pot acompanyar productes de determinades marques, com és el característic so dels ordinadors Apple o l’inici de Windows. BMW, per la seva banda, va contractar a un compositor (Hans Zimmer, ni més ni menys) per crear la identitat auditiva d’un dels seus cotxes: el Concept i4. I és impossible obviar el mític so amb el qual rugeix una Harley Davidson, so totalment característic de la marca.

Queda clar que el so és una peça clau a l’hora de crear identitat de marca. Un element que funciona d’una manera més subtil, però que acaba fent-se un lloc en el cervell de tots els usuaris. Poques persones són capaces de no taral·lejar o recordar-se de la melodia de Movierecord tan sols llegint el nom de la marca. Per això, en un moment on les marques busquen alternatives i experiències multisensorials, comptar amb un logotip sonor pot ser un bon avantatge. Cada vegada són més les empreses que utilitzen aquesta estratègia durant la configuració del nou logo de la marca. Tot, perquè els usuaris i usuàries siguin capaços de distingir-lo ràpidament d’una competència ferotge.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn