13 de novembre de 2020
#084 idea de la setmana: institucions i empreses també ballen a ritme de TikTok
Des de fa poc, dos cossos de seguretat de l’Estat han decidit fer el salt a aquesta xarxa social. Molt actius ja en altres xarxes, també han decidit fer el salt a TikTok, no sense certa polèmica pel mig, amb l’objectiu de continuar amb el terme ja conegut com a copaganda. La veritat és que aquesta acció respon a una tendència que ja fa temps que es repeteix i no és altra que l’entrada de diverses empreses i organitzacions a una xarxa social que va viure la seva gran explosió durant el confinament. El més sorprenent de tot plegat no és que una determinada marca vulgui aparèixer en aquesta xarxa social, sinó que siguin diverses i de diferents àrees de treball les que ho vulguin aprofitar.
I existeixen diverses raons perquè es produeixi aquesta tendència. TikTok s’ha conegut inicialment per ser una xarxa social majoritàriament per a joves, impermeables a altres tipus de mitjans de comunicació, però no a aquesta plataforma ni als seus codis. Així doncs, aquelles marques el públic objectiu de les quals sigui la joventut, hi han d’aparèixer. No obstant això, recents estudis confirmen que els usuaris de TikTok cada vegada són més variats i hi ha un nínxol important de públic més adult. Segons s’estima, dos de cada tres usuaris són majors de 25 anys. Per tant, el públic objectiu cada vegada és més ampli i ja no només es tracta de vídeos d’entreteniment, sinó que el llenguatge audiovisual passa a ser més elaborat, prestant atenció a l’estètica o la il·luminació.
TikTok, un mar d’oportunitats
Tornant al cas amb què iniciàvem aquest text, els cossos de seguretat de l’Estat han decidit seguir la línia que han mantingut en altres xarxes, i que altres cossos internacionals també han començat a fer: sumar-se TikTok. Aquestes institucions apareixen a la xarxa social amb l’objectiu d’aprendre sobre els seus codis i el seu llenguatge, per tenir un millor accés a la gent més jove. Una manera de fer que els seus missatges sobre seguretat o mesures antiCovid tinguin millor acceptació.
Però són moltes empreses, i de perfil divers, les que en el seu moment han decidit apostar per aquesta xarxa. Des de diaris com tot un Washington Post; marques de calçats com Crocs; alimentació com Chipotle (que li dóna un ús realment interessant) o un banc com Evo Banc. I no tot han estat empreses de gran importància o conegudes com aquestes, sinó que moltes altres també aposten per adaptar el seu missatge al llenguatge utilitzat a TikTok, com Rehabitech Vertical, una empresa de construcció i reparació de façanes. Malgrat no semblar un lloc idoni per a una companyia així, els permet mostrar diversos dels seus treballs d’una manera diferent, per a un públic diferent.
Observant que cada vegada més organitzacions podien aprofitar la plataforma, es va crear TikTok empreses, per ajudar a la promoció de marca i imatge. En un ecosistema digital on cada vegada és més complicat destacar, noves eines com aquesta permeten a les marques poder expressar-se d’una altra manera, adoptant uns nous codis i llenguatge que els facin acostar a altres públics. En aquesta línia, és una gran oportunitat per oferir una imatge diferent sobre les seves empreses, sigui més despreocupada o estèticament impol·luta. Una tendència que seguirà a l’alça durant un bon temps i que ofereix noves finestres d’estudi per al màrqueting i la comunicació, demostrant que quan sembla que ja està tot fet, sempre hi ha alguna cosa nova.
Deixa un comentari