4 de desembre de 2020
#087 idea de la setmana: Generació Alfa, els influencers dels millennial
La Generació Z deixa de ser la més jove, gràcies a l’arribada de la Generació Alfa. Una generació que, tal com vam indicar en el titular, està preparada per exercir una influència sense precedents sobre els seus progenitors: els coneguts millennials. Segons enquestes realitzades, el 65% dels pares i mares van afirmar que els seus fills influeixen en la decisió de compra, arribant al 81% als Estats Units. En aquesta línia, Hotwire Spain ofereix interessants dades sobre la capacitat d’influència d’aquesta generació, com que els progenitors pregunten als seus fills i filles a l’hora de consumir un producte electrònic, per exemple. Els hàbits i característiques de l’anomenada Generació Alfa han canvien les necessitats i la presa de decisions dels pares i mares.
Pel que, davant el que estem és, realment, un nou nínxol de potencials clients. Dos mil milions de membres d’aquesta generació per al 2025, segons diferents estimacions. Els nounats fa temps que no porten un pa sota el braç, és un Smartphone. La generació alfa no és nativa digital, sinó que és la seva realitat. Molts pares i mares ja s’han adonat que nens i nenes de menys de 10 anys tenen una facilitat natural per utilitzar eines tecnològiques i expressar-se a través d’elles. Així mateix, és una generació que ha nascut amb més accés a eines i educació, amb una manera de relacionar-se socialment molt diferent i acostumat a la gratificació instantània. I això són només alguns trets, però realment importants a l’hora de configurar una estratègia.
Les marques que ja miren a la Generació Alfa
A part de les empreses que tenen com a objectiu final aquests clients (sobretot en aquestes dates), com la indústria de la joguina, altres marques com Nike, Fitbit o Youtube no ho han dubtat i ja inclouen a aquesta generació en les seves estratègies. L’objectiu és fer-se un buit en el seu imaginari i començar a crear llaços amb aquesta generació, des de ben joves. Serà essencial això, ja que cada vegada més, els hàbits de compra se centren en la relació i la percepció que la clientela té d’una marca i en aquesta generació això es veurà accentuat.
Si les marques tenen ja al radar en aquesta generació, cosa que vol dir que el màrqueting s’ha d’adaptar. A part de treballar amb doble enfocament, ja que cal convèncer a grans i petits, els hàbits de consum són molt diferents. La publicitat es queda enrere, sent estratègies de màrqueting digital (dominació del vídeo, personalització de continguts, etc.), l’ús d’influencers o el d’altres plataformes com TikTok o Youtube solucions molt més efectives. Un exemple clar pot ser el de Ryan ‘s World, 1 youtuber de 8 anys que fa reviews de joguines, generant milions de dòlars de benefici. Un influencer generacional en tota regla.
Un important salt generacional
Els i les més petites de la casa sempre han estat un target clar per a diverses marques. No obstant això, ara cal tenir en compte un gran salt entre pares i fills pel que fa a consum o gustos. Les plataformes s’han multiplicat, els hàbits han canviat, el consum és totalment diferent i la forma de relacionar-se, tant amb persones com amb marques, té un enfocament diferent del que era fa uns anys. Però el més destacable és que aquest canvi serà cada vegada més accentuat i les marques hauran de saber com habituar. Un repte per a les agències i equips de màrqueting d’allò més atractiu.
Deixa un comentari