9 d'abril de 2021

#004 història de la setmana: Mary Kay Ash, un imperi empoderant la dona

Molt sentim a parlar del denominat sostre de cristall quan es tracta del creixement professional de les dones dins de diferents àmbits laborals. La nostra protagonista d’aquesta setmana no sols es va trobar en aquesta situació, sinó que ho va fer en un període encara més complex. I no sols va aconseguir derrocar aquest sostre, sinó que es va proposar com a objectiu ajudar altres dones a aconseguir-ho. Així va començar a construir Mary Kay Ash el que va acabar sent el seu petit imperi, convertint-se en una de les empresàries més influents dels nostres temps.

Des de molt jove, quan va decidir provar sort en el món laboral, Mary Kay Ash va veure que tenia talent per a les vendes. Fossin llibres o productes per a la llar, aconseguia grans quantitats de diners gràcies al seu carisma (va arribar a vendre més de 20.000 euros en llibres en 9 mesos). No obstant això, malgrat els seus assoliments, va observar que els seus companys acabaven guanyant més diners i ascendien, mentre que ella mai aconseguia una promoció.

Una inversió de 4000 euros després i un pla de màrqueting basat en com volia que fos la seva empresa, amb ajuda del seu fill va fundar Beauty by Mary Kay en 1963. Una empresa on les dones i mares treballadores determinaven el seu propi nivell de desenvolupament i ingressos, establint els seus propis horaris laborals. Una companyia que va començar amb una petita botiga a Dallas, però que va anar creixent amb passes de gegant sumant molta mà d’obra femenina com a consultores independents.

Mary Kay Ash va ser una pionera en tècniques de motivació i lideratge, la qual cosa va permetre a la seva empresa créixer ràpidament, comptar amb grans professionals que se sentien molt identificats amb els valors de la companyia i li va fer guanyar nombrosos premis. Per exemple, cada any va liderar el denominat “Seminari“, una reunió on l’objectiu era reconèixer els assoliments de les seves treballadores, així com fomentar el bon ambient, inspirar i oferir educació per als negocis. Un dels gestos més coneguts és el de regalar un Cadillac rosa a la millor venedora, tot un símbol d’èxit per a les seves consultores de bellesa independents.

La seva visió innovadora, el seu caràcter pròxim i la seva vocació per fer sentir importants a les seves treballadores, involucrant-les en el projecte i creient en el seu potencial, va fer que Mary Kay Ash fos una dona avançada al seu temps. Va ser capaç de canviar el món dels negocis creant una companyia que empoderava les dones, que va créixer consolidant-se en uns valors que a més utilitzava com a fortalesa i es va iniciar en el mercat de la bellesa on va acabar sent tota una referència. Després de múltiples èxits comercials i premis varis, es va convertir en una referència el llegat de la qual perdura en el temps.

Crèdit: Mary Kay | Official Site

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn