9 de juliol de 2021

#017 història de la setmana: l’hamburguesa per a esquerrans

És sabut que Burger King és una marca innovadora i creativa a l’hora de publicitar-se, protagonitzant diversos espots i anuncis realment cridaners. Però no es tracta d’un fet actual, perquè fa anys que segueixen aquesta línia i el seu gran exemple va ser la creació de la Whopper per a esquerrans en 1998. Un anunci fake que molta gent realment va creure gràcies a com el van construir, amb clients demanant aquesta nova hamburguesa especial en desenes d’establiments dels Estats Units. Fins i tot van haver de fer una nota aclarint que es tractava simplement d’una broma per a April Fool’s Day. 

A pàgina completa en l’USA Today, Burger King va anunciar l’arribada d’un nou producte, una nova versió de la seva hamburguesa estrella: la Whopper per a esquerrans. Una hamburguesa que tindria els mateixos ingredients per a mantenir la seva essència, però girats 180° per a complaure i facilitar la vida als seus clients esquerrans. L’hamburguesa havia estat redissenyada per redistribuir el pes dels ingredients de manera que no s’inclinessin al costat dret i fora més fàcil agafar-la per a aquelles persones que usessin la seva mà esquerra.

Però, com van aconseguir aquesta nova distribució del contingut? Doncs gràcies al pa. La part inferior del qual es realineava per compensar la distribució del pes i col·locant les llavors de sèsam de la part superior de manera més adequada per a un consumidor que necessités usar la mà esquerra.

La campanya, per donar-li encara un toc més realista, incloïa declaracions del vicepresident de màrqueting de Burger King, afirmant que seria l’experiència definitiva per als clients esquerrans i que, si l’experiment sortia bé als Estats Units, la idea de la companyia era implementar-ho en altres països. Així mateix, també van veure a bé incloure declaracions d’un Club d’Esquerrans, on es mostraven encantats que Burger King hagués pensat en les dificultats que els esquerrans tenien per a subjectar l’hamburguesa.

Una broma rendible

Perquè el que semblava que passaria per una broma, va ser pres de debò per diversos clients que van anar a diferents establiments a demanar aquesta nova hamburguesa, deixant estupefactes als treballadors. Mentrestant, molts consumidors destres demanaven no confondre la seva comanda amb una hamburguesa per a esquerrans. Tal va ser la petició d’aquesta nova hamburguesa, que Burger King va haver de treure una nota indicant que es tractava d’una broma pensada per a April Fool‘s Day.

Una campanya que, d’altra banda, va aconseguir totalment el que buscava: reconeixement. És més, avui dia encara es recorda gràcies a la seva originalitat i l’impacte que va aconseguir causar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn