29 d'octubre de 2021

La reinvenció com a estratègia de supervivència. #033 història (es) de la setmana

Moltes companyies avui líders o capdavanteres tenen orígens que disten bastant del que van acabar fent. Un exemple clar del fet que és necessari evolucionar per trobar la millor versió, sigui personal o en l’àmbit professional. Moltes d’elles van ser creades en temps remots, on les tendències o les idees eren diferents, i van saber adaptar-se o trobar nous nínxols de mercat amb el pas del temps. Tiffany, Samsung o Avon són algunes d’aquestes marques que van saber prendre les decisions adequades i assumir canvis que eren necessaris.

Tiffany, un luxe de papereria

Una de les marques més reconegudes quan parlem de luxe o productes exclusius és Tiffany, més si tenim en compte la seva presència o esment en diferents sèries o pel·lícules. S’ha creat una aura d’exclusivitat entorn d’aquesta marca, que ha sabut explotar molt bé. No obstant això, l’empresa va néixer com una botiga de papereria, bastant allunyat del luxe actual. El seu fundador, Charles Lewis Tiffany, va arribar a la conclusió que el paper de cartes o els sobres no acabaven de donar tot el rèdit econòmic que volia i que els diners entraria millor amb la venda d’altres productes, com les joies o diamants.

Noodles Samsung, rics i nutritius

Samsung és el conglomerat empresarial més gran de Corea del Sud i una empresa referent quant a tecnologia es refereix. Però en els seus inicis, fa més de 80 anys, aquesta no era la idea amb la qual es va originar l’empresa, a càrrec de Lee Byungchul. I és que Samsung va néixer com una empresa d’alimentació, que venia verdures, peix i fabricava els seus propis noodles a una botiga, així com feien comerç a gran escala comprant i venent productes per la regió i exportant a regions de la Xina. L’empresa va anar creixent i diversificant-se, creant companyies filials que s’encarregaven de manufacturar farines, sucre o productes tèxtils. Entrant a diversos sectors, va acabar arribant al tecnològic on va acabar dedicant més esforços a causa de la rendibilitat que oferia.

Avon, un perfum per a acompanyar un llibre

Si parlem de productes de cosmètica, Avon és una de les primeres marques que se’ns apareix a la ment com a referent. No obstant això, la seva dedicació al sector de la cosmètica va arribar més aviat de rebot, perquè va néixer com a complement a l’activitat principal, que era la venda de llibres. David H. McConnell treballava en el negoci d’una llibreria circulant, els agents de la qual recorrien cases venent llibres. El creador de la marca va pensar que seria una idea original acompanyar aquests llibres d’ampolletes de perfum (que elaborava ell mateix) per convèncer a les consumidores i cridar la seva atenció. Veient l’èxit d’aquesta idea, els perfums van acabar guanyant la partida als llibres i van començar a ser la raó de ser de l’empresa, la qual es va fundar en 1886 com Califòrnia Perfum Company.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn