11 de febrer de 2022
Conducció cal·ligràfica
Per tal d’evidenciar l’agilitat i la facilitat de conducció del cotxe Toyota IQ d’una manera que impactés el públic jove, el fabricant d’automòbils japonès es va proposar demostrar com aquest petit utilitari podia escriure. Com? Conduint el cotxe en un hangar per reproduir lletres a terra amb els moviments de les rodes. L’experiment anava un pas més enllà, ja que va crear una tipografia nova: la Toyota IQ Font.
Artistes, dissenyadors, desenvolupadors i un pilot
Per fer front al repte es van unir dissenyadors de tipografia, dissenyadors gràfics, desenvolupadors de software, artistes digitals i, fins i tot, un pilot de carreres, que van utilitzar la tècnica de la visió artificial per escriure damunt del terra de la pista. Cal ressaltar que l’acció, del tot innovadora (i més si tenim en compte que era l’any 2009), utilitzava sensors digitals protegits dins d’una càmera que estava col·locada al sostre de l’espai. Els moviments van ser recollits i, posteriorment van ser tractats per ser transformats en la tipografia de Toyota.
El making of del vídeo es va publicar a Vimeo, amb un enllaç directe per descarregar la font iQ gratuïtament al lloc web de Toyota, on també es va convidar a la gent a reservar una prova de conducció.
2 milions de visites online
El vídeo es va publicar a més de 6.000 blocs de tot el planeta. L’acrobàcia també va rebre una gran quantitat d’atenció de les principals revistes de disseny i tecnologia d’arreu del món. Fins i tot, es va emetre al festival Typophile de Nova York i al ‘Centre Pompidou’, de París. La creació de vídeo iQ Font va obtenir més de 600.000 clics únics i va assolir més de 2 milions de pàgines vistes a blocs i revistes en línia. La font iQ s’ha descarregat més de 24.000 vegades des del lloc web de Toyota.
Una acció que unia disseny, tecnologia i automoció, i que sense invertir ni un sol euro per aparèixer als mitjans, va permetre al petit utilitari de Toyota destacar i diferenciar-se de la competència.
Deixa un comentari