7 d'agost de 2020
#070 idea de la setmana: la diversitat s’obre pas trepitjant fort
Les marques més ben valorades són aquelles que han estat capaces de convertir-se en miralls de la societat, sensibles als canvis de tendències que es produeixen. La inclusió i el fet de pensar en la diversitat, ja sigui de capacitats, gènere, orientació sexual, cultura, generació o religió, s’ha convertit en un ‘must’ de les marques, una condició que el públic reclama com a necessària. Aquelles marques que no s’adaptin a això, que no practiquin aquesta diversitat, corren el risc de quedar-se fora de mercat.
Dins de l’ampli mar de la diversitat, la inclusió focalitzada en persones amb capacitats especials s’ha convertit, en els últims temps, en un important focus d’acció per a moltes marques dins de les seves campanyes i accions de comunicació. Així, com veurem a continuació, diversos sectors com l’alimentació o la higiene, així com alguns tradicionalment estereotipats com la moda o la televisió, han estat capaços de trencar barreres, anant més enllà i guanyant-se el beneplàcit i la confiança dels seus clients.
Ellie Goldstein, exemple d’una llarga llista
Aquesta jove encarna la imatge de la col·lecció L’Obscure de la prestigiosa marca Gucci i és la primera model amb síndrome de Down a aparèixer a la prestigiosa revista de moda Vogue. Ellie Goldstein s’ha convertit en l’última protagonista capaç de fer caure uns murs difícils d’enderrocar en una indústria com la moda. Però no la primera. Abans, Marián Àvila o Sofia Jirau, també models amb síndrome de Down, van aconseguir la seva oportunitat de desfilar a, ni més ni menys, que Nova York. Barreres que es comencen a enderrocar des de ben petits, ja que diversos nens i nenes han estat i estan sent models i protagonistes per a marques com River Island.
Però no només de modelatge es tracta. Isabella Springmühl és una reconeguda dissenyadora de moda amb síndrome de Down, les obres de la qual han estat protagonistes en multitud de desfilades internacionals. Així mateix, hi ha diversos projectes com el dut a terme per Magalie, en col·laboració amb Down Espanya, on tres joves eren les encarregades de dissenyar una nova bossa de mà de la col·lecció.
La televisió, un altre sector amb cada vegada més presència
El sector de la moda no és l’únic que introdueix persones amb capacitats diferents. La televisió és un altre bon exemple, així com ho és Eloi Collell, el qual es va convertir aquest passat mes de juliol en el primer presentador de televisió amb síndrome de Down a la televisió pública catalana, conduint el programa ‘Per Què volen els avions ?. Aquest mateix any, Zack Gottsagen es va convertir també en el primer presentador amb síndrome de Down a anunciar un premi a la gala dels Oscars.
Altres sectors, com l’alimentació, també han començat a utilitzar protagonistes amb síndrome de Down, com van fer les marques Gerver o Babysec per a les seves campanyes publicitàries. També hi ha nombrosos projectes on són els protagonistes, com Down with Disney, on la fotògrafa Nicole Louis Perkins utilitza nens i nenes caracteritzades com a personatges Disney, creant unes imatges realment boniques.
La inclusió de tots i totes aquelles minories que hi ha a la societat és una lluita de tots, on les marques tenen un pes providencial. Parlem d’organitzacions que són referents, amb gran poder de donar visibilitat i fins i tot canviar la percepció de moltes persones respecte a temes com aquest. Ja vam veure anteriorment que la responsabilitat social serà una de les grans bases en el màrqueting i en la imatge de les empreses, ja que la societat requereix que aquestes comencin a tenir un pes més gran. I amb projectes i campanyes com les aquí recollides, marquen el camí correcte cap a la igualtat, la diversitat i la tolerància.
Deixa un comentari