21 d'agost de 2020
#072 idea de la setmana: a menys temps, més volem fer
A mesura que la tecnologia ens permet treballar i viure més de pressa, l’ambició (no entesa negativament) ens porta a voler fer més i més durant el nostre bé més escàs: el temps. Per aconseguir-ho, ens hem anat adaptant gràcies als avenços i hem passat de demanar alguna cosa a internet i esperar una setmana a rebre-ho, a tenir l’opció de tenir-lo l’endemà, per exemple. Hem evolucionat i, de necessitar hores per acabar un curs, ara ens val amb 30 minuts mitjançant un vídeo. Ja no esperem una setmana per veure un capítol d’una sèrie, sinó que podem veure tota una temporada en una tarda. I ara, com veurem, tindrem l’opció de veure aquests capítols a més velocitat per acabar abans.
El ritme de vida que portem és molt accelerat, on el temps és or i la seva optimització, una necessitat. Tant, que hem traslladat la necessitat de ser productius i eficients també en el nostre temps d’oci, per esprémer els milers d’opcions i alternatives que tenim al nostre abast, però als quals no sempre podem prestar el temps que voldríem. Cada vegada més alternatives, però menys temps. I el mercat, anticipant aquest problema, ja busca solucions per oferir la màxima qualitat, el màxim entreteniment, en el menor espai de temps possible.
¿40 minuts de capítol? Que siguin 20
Es va anunciar a l’octubre de l’any passat, però ha estat durant aquest mes d’agost quan Netflix ha començat a implementar la seva idea d’augmentar la velocitat de pel·lícules i sèries. Un projecte que va ser discutit en el seu moment pel sector audiovisual, però que la companyia dirigida per Reed Hastings va decidir llançar, posant especial atenció a no perdre qualitat i no “apitufar” les veus. Cal no oblidar que aquesta maniobra és una alternativa que diverses plataformes de podcast i Youtube també havien començat a implantar, així com plataformes e-learning amb els seus vídeos d’aprenentatge.
¿Estem davant d’un nou model de consum? Doncs, encara que pugui semblar desgavellat inicialment, podria ser ben cert. I no només parlem del món audiovisual, ja que altres com l’editorial també s’ha vist afectat, amb un nou negoci en línia basat en resums d’obres literàries de no ficció. És a dir, síntesi de llibres d’àmbits com el professional i el desenvolupament personal. Hi ha diverses plataformes com Accel-5, Summaries o Bukrid, entre moltes altres, que ofereixen aquestes obres per a aquells que no tenen temps per llegir.
Una conferència com a resum de coneixement
En aquesta mateixa línia es potencien professions com el coaching o les conferenciants. Per què? Doncs perquè molts d’ells i elles es dediquen a recopilar informació sobre un tema específic, inverteixen moltes hores en preparació per a després oferir-les com a producte o infoproducte als seus espectadors. Formes resumides de rebre un coneixement o un aprenentatge exprés. Exemples trobem diversos, com pot ser Radical is Normal del nostre amic Alfons Cornella.
Observant aquesta tendència a l’alça, no seria estrany trobar noves fórmules, com podrien ser altres productes audiovisuals amb versions alternatives més curtes. Cal no oblidar que molts esports tenen gairebé el mateix nombre d’espectadors amb els highlights que amb l’esdeveniment en si. És a dir, resums ampliats d’un partit de futbol, per exemple, amb les accions més destacades, sense ser una crònica i sense necessitat d’estar 90 minuts pendent del partit. A més, tampoc hem d’obviar que la nostra capacitat d’atenció cada vegada és menor a causa de la quantitat d’inputs que tenim al voltant, de manera que versions reduïdes o més ràpides poden ser solucions per mantenir al públic enganxat i, al mateix temps, permetre gaudir de més, amb menys temps.
Deixa un comentari