22 de gener de 2021
#094 idea de la setmana: el gaming, centre d’atenció dels mercats
La tendència del fenomen gamer, certament, ja no sorprèn a ningú. El gaming s’ha convertit en una gran indústria que toca diversos sectors relacionats amb la tecnologia, la comunicació o els mateixos videojocs. No obstant això, sí que sorprèn la seva capacitat per a continuar creixent i afegint nous mercats, com pot ser el cas dels smartphone o el creixement imparable de xarxes socials com Twitch.
La ja arxiconeguda plataforma de visió en streaming no para de moure dades exorbitants. A més de la publicació en diversos mitjans dels sous dels principals streamers, durant l’últim any ha sofert un creixement del 83%. Així mateix, Twitch comença a arribar a un públic més generalista i aconsegueix audiències realment destacades, com les campanades que va fer Ibai Llanos per Cap d’Any. Serveix aquesta plataforma com un dels grans exemples d’evolució i creixement d’aquest sector, però cada vegada trobem nous mercats.
La telefonia mòbil, de ple en el gaming
Ja se sabia que empreses com Asus o Lenovo tenien al cap crear els seus propis telèfons intel·ligents dissenyats especialment per a gamers. No obstant això, enguany sembla que serà una tendència a l’alça amb la posada en escena de diferents terminals que, per especificacions, són pràcticament equivalents a una PlayStation 3 o un ordinador de sobretaula, tal com s’ha afirmat des de VentureBeat. Per tant, apareixen terminals amb especificacions determinades per a gamers com el Lenovo Legion Phone Duel o el Lenovo Moto Z3 Play, l’Asus ROG Phone 3, el Razer Phone 2 o el Xiaomi Black Shark.
I més que en vindran, ja que cada vegada més marques i fabricants veuen més opcions d’entrar al mercat. Opcions que s’incrementen gràcies a la gradual entrada del 5G, que contribuirà favorablement a aquest sector gràcies a les característiques que oferirà: major velocitat i latència. Unes prestacions que milloraran les fortaleses dels dispositius i a més permetran als jocs ser més sofisticats del que són ja.
Jocs en el núvol, realitat augmentada i categoria d’art
Aquest últim punt pot cridar l’atenció a més d’un, però la indústria del videojoc va pel camí de ser considerada com a tal. Molts jocs s’han convertit en autèntics vehicles de narració, amb gran domini artístic en les seves formes i on s’intenten implementar diverses característiques tecnològiques. Alguns videojocs antics semblen ocupar el mateix espai i influència que també tenen algunes pel·lícules clàssiques. Un exemple per a argumentar l’abast d’aquest estatus, és l’agregació de videojocs en el Festival de Cinema Tribeca.
En línia amb la introducció de tecnologies, cada vegada sembla més probable que s’intentarà explotar les possibilitats que ofereix el núvol, mitjançant servidors d’alt rendiment. Idea que, per exemple, ja ha volgut explotar Google Stadia. Tal com expliquen alguns experts en la indústria, s’espera que el mercat de jocs en el núvol vagi creixent a poc a poc fins a arribar als 8 milions. A col·lació amb això, també es destaca l’aposta que s’anirà fent de la realitat augmentada, amb els quals ja s’ha tingut contacte (només fa falta recordar el boom de Pokémon GO) però que amb la millora de les eines i els dispositius, pot començar a adquirir una nova dimensió. Experiències immersives en entorns digitals.
Deixa un comentari