22 de novembre de 2019

#033 idea de la setmana: creativitat i tecnologia reinventen el congrés

Desplaçar-se (fins i tot, de vegades, viatjar), recollir l’acreditació, assistir a llargues presentacions i simposis, coffee breaks que desencadenen una batalla per no quedar-se sense pastes, més presentacions, menjar a peu dret i torna a començar. Aquest és un esquema molt bàsic del que molts visualitzen quan els parlen d’assistir a un congrés o a un seminari. Només llegint-ho, cansa. Però aquestes trobades professionals són grans oportunitats que no aprofiten totes les seves potencialitats, que necessiten evolucionar. Encara que comencen a fer-ho.

Tecnologia i creativitat són dos pilars fonamentals per aconseguir aquest pas endavant en la recerca d’una major eficiència. La primera, perquè ens ofereix eines com EventsCase, una plataforma que facilita la gestió, estalviant temps i diners als organitzadors; altres com RFID que permet més control i registre d’assistents, així com ser punt de control d’informació; o programaris de gamificació que permeten millorar les experiències digitals mitjançant la creació d’Apps o d’experiències que facin del congrés un esdeveniment per recordar.

Així mateix, una conferència no ha de ser una cosa efímera, sinó fàcil de seguir i amb continuïtat en el temps. Per a això, les xarxes socials s’han tornat essencials, especialment per a aquells que, per qüestions diverses, no poden assistir-hi. És per això que esdeveniments del calibre del Congreso Internacional de Psicología de la Salud, a més de molts altres, utilitzen el streaming, el seu propi canal de Youtube o el seu blog per oferir un toc de valor afegit a les conclusions de la jornada. Elements que ajuden a seguir i a divulgar els principals missatges del simposi.

Creativitat, capacitat per trobar solucions

Però no sempre cal anar-se’n cap a la creació de noves tècniques o eines. És aquí on entra una poderosa habilitat de la qual tots disposem: la creativitat. Per trobar solucions, de vegades, no cal immersions en l’abstracte per donar amb la tecla, sinó imaginant i visualitzant l’encaix d’elements ja existents que poden ser profitosos. Per exemple, utilitzar sistemes com Flipper Classrooms (que tenen el seu propi congrés) o els Storytelling per enfocar d’una manera molt més clara i global el tema a tractar a l’esdeveniment, on cada un pugui aportar el seu valor amb un objectiu comú, sense que al final totes aquelles bones idees exposades acabin difuminant-se.

Dinamitzar els congressos permetent estratègies col·laboratives o sortir de la zona de confort dels seminaris i treballant en espais diferents on donar curs a la creativitat són altres estratègies que busquen donar un altre sentit a aquests esdeveniments. Exemples en tenim, com el congrés AECOC d’Estratègia Comercial i Màrqueting, o l’ESMO, el congrés de la Societat Europea de Medicina Oncològica, que ja intenten introduir aquestes millores per fer d’aquestes assemblees unes reunions professionals d’alt nivell, positives i eficients.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn