15 de maig de 2020

#058 idea de la setmana: els esdeveniments postcoronavirus

Què passarà amb els esdeveniments? Aquesta és una pregunta que no deixa d’aparèixer als mitjans i a l’àmbit empresarial. El coronavirus ha canviat els paradigmes i les rutines habituals en gairebé tots els sectors, però el de la planificació d’esdeveniments és un dels més afectats. La llista d’esdeveniments, conferències i congressos suspesos o ajornats és interminable i encara hi ha molts dubtes. Però també certeses.

I és que aquesta crisi ha forçat a prendre decisions que en un altre context no haurien existit, però que un cop preses i veient els resultats, s’ha demostrat que es poden generar productes atractius i de bona acollida pel públic. La tecnologia i la xarxa, per exemple, han ofert una alternativa realment viable per a la celebració de molts esdeveniments. Per aquesta raó, no és desgavellat pensar que, a mig termini, alguns dels canvis i alternatives proposats acabin sent solucions permanents. Una nova era en el món dels esdeveniments, s’obre pas.

La tecnologia, la gran aliada

Molts dels esdeveniments més prestigiosos, com el WWDC 2020 d’AppleFintech Code ja han optat per aquesta opció. E2S també ha escollit aquesta alternativa per fer realitat el 1er Congrés Internacional de la Felicitat en línia i per cobrir l’Assemblea Amec, que s’organitzarà la setmana entrant.

La ubiqüitat, el seu baix cost en comparació als esdeveniments offline o aconseguir que els esdeveniments es facin més curts són algunes de les raons que porten a un reciclatge del coneixement i un aprenentatge de les potencialitats del món 3.0. Alguns dels avantatges que ofereix són tals que ja es percep la idea de crear congressos híbrids, que barregin món físic amb el virtual. Un públic limitat en l’àmbit físic, però amb una audiència massiva gràcies a la tecnologia.

Un congrés o esdeveniment en línia comportarà un conjunt d’elements a tenir en compte. El contingut que es generi, així com les xarxes socials, passaran a ser essencials per fomentar la interactivitat i l’engagement amb el públic (eines com la gamificació tindran molt de pes) i per ajudar a marcar una diferenciació de la resta. Així mateix, aquestes conferències hauran de saber com redirigir l’energia emocional (la nostàlgia de l’ahir, per exemple) i aconseguir potenciar unes experiències virtuals, interactives i intencionals.

Un nou negoci

Com no pot ser d’altra manera, l’auge de les tecnologies i les opcions que ofereix han obert camí perquè s’impulsi un mercat com és el de les plataformes especialitzades en aquests serveis. Una manera d’aconseguir un avantatge competitiu a l’hora d’organitzar un esdeveniment, afegint knowhow i experiència. Plataformes com HopinRun the World Virtway, una start-up asturiana que aposta per una plataforma 3D puntera.

El futur?

Amb el temps, i tal com s’assegura en mitjans com el Financial Times, les conferències i congressos tornaran al món físic, ja que el cara a cara continua tenint molt de pes per fer negocis, per exemple. A més, hi ha esdeveniments com els espectacles esportius que, sense públic, perden gran part de la seva essència. S’han buscat alternatives, com la UFC 249, que va celebrar la baralla entre Justin Gaethje i Henry Cejudo sense públic. Però no sembla que hagin de ser les definitives.

No obstant això, les mesures de protecció duraran força temps, com així ha observat Facebook, que ja ha cancel·lat tots els seus esdeveniments amb aglomeracions de persones fins al juny del 2021. L’experiència que quedarà després del coronavirus obligarà a adoptar mesures definitives o perennes en el temps, com la necessitat que grans congressos passin a ser esdeveniments ‘boutique’, més petits, però més exclusius i localistes, convertint-los en experiències més personals i on els detalls amb cada assistent siguin encara més cuidats.

Davant la impossibilitat de dur a terme esdeveniments d’una manera “normal”, s’obre un univers de possibilitats basat en la tecnologia i la creativitat. Si bé és cert que encara no tots han trobat solucions viables o acceptades, com en el cas de molts esdeveniments esportius, encara hi ha espai de millora i inventiva. Així és com ho creuen els organitzadors de la IFA, afirmant que utilitzaran un concepte innovador per dur a terme la fira. Estarem atents.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn