15 de gener de 2021

#093 idea de la setmana: la privacitat ja és prioritària

Els canvis en les condicions de privacitat per part de WhatsApp han estat notícia durant tota la setmana. D’una banda, perquè els usuaris cada vegada donen més importància al tractament de les dades personals i la seva protecció, així com el tracte que els donen a les empreses. Al mateix temps, ha estat notícia per les conseqüències que ha provocat, ja que una gran quantitat de persones ha decidit deixar l’aplicació de missatgeria per passar a altres com TelegramSignal.

Però no parlem d’un transvasament d’usuaris qualsevol, sinó de milions. Telegram ha anunciat que ha sobrepassat els 500 milions d’usuaris, amb la unió de 25 milions més. Per la seva banda, Signal ha tingut 7,5 milions de descàrregues amb un creixement, ni més ni menys, que del 4200%. I és que aquesta última ja començava a ser notícia arran dels canvis de Whatsapp, ja que és una app que havia estat esmentada per personalitats com Elon Musk i Edward Snowden. Es tracta de dades extretes de Sensor Tower, una coneguda agència d’anàlisi d’aplicacions.

La pivacitat, en compte pels usuaris

Els avenços tecnològics i l’ús que donem a internet fan que milions de dades de tot el món quedin a la xarxa. Una cosa que fins fa molt semblava tenir poca importància, però que avui en dia s’està convertint en tota una prioritat a l’hora de saber en quina empresa confiar o on comprar alguna cosa, per exemple. Altres empreses que s’han vist danyades per un ús incorrecte de les dades han estat DiaConseguridad GlovoApp. Aquestes dues últimes, per no disposar d’un rol que sorgeix en aquest camp, com és el delegat de protecció de dades.

Protegir les dades també és un negoci

Observant que cada vegada té més importància i que, legalment, s’ha de comptar amb una correcta llei de protecció de dades, hi ha diverses empreses que tracten de fer-se un lloc en el sector oferint diferents serveis, des d’assessorament a plantilles per tenir d’una forma més còmoda les condicions de protecció. Com a exemple podem destacar empreses com Datax, consultoria especialitzada en protecció de dades; PrivacyPolicies, empresa que genera polítiques de privacitat personalitzades o Prodat, experts en implantació i supervisió de les mesures derivades del marc legal en matèria de privacitat i protecció de dades.

2021, últim any de les cookies de tercers

I és que, a partir d’aquest any, comença la depreciació de les cookies de tercers a Chrome, unint-se a Firefox o Safari. Un canvi que comportarà una important inversió en noves estratègies de dades que preservin la direccionalitat i que ajudin a trobar solucions sostenibles com poden ser LiveRamp Safe Haven o Privacy Sandbox. Aquesta mesura respon a la tendència cada vegada més gran d’una exigència per una major privacitat i seguretat per als usuaris, ja que algunes pàgines web fa que es descarreguin fins a 50 galetes diferents de terceres parts, que rastregen el que es fa a internet. Ara, serà moment de buscar alternatives perquè empreses de publicitat, per exemple, puguin continuar realitzant estratègies segmentades d’una manera diferent de la que s’ha fet fins ara.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn