22 d'octubre de 2021

Kellogg’s, cereals per millorar la salut: #032 història de la setmana

El sanatori de Battle Creek, fundat per membres de l’Església Adventista, era un conegut lloc on s’empraven mètodes holístics, fent èmfasis en la importància de la nutrició i l’exercici físic. L’objectiu era intentar de disminuir la necessitat de les ‘baixes passions’ d’algunes persones a través d’aquests mètodes. Una de les principals raons que semblaven indicar aquests comportaments era l’excés de consum de carn a la societat i es buscaven alternatives per a disminuir-ho. Aquí és on va néixer la llavor per a la creació del que avui és The Kellogg’s Company.

Si hi ha una cosa important al màrqueting són les marques, el seu valor, personalitat i història. Algunes ja ens sonen familiars, perquè fa molts anys que ens acompanyen través de múltiples formes i canals. Una d’elles és Kellogg’s, que avui dia és una companyia multinacional agroalimentària estatunidenca i líder del sector juntament amb una altra marca clàssica com és Nestlé. I algunes de les històries que expliquen l’origen d’aquestes marques són realment interessants, com és aquest cas.

John Harvey Kellogg era un metge eugenèsic que va dirigir l’esmentat anteriorment sanatori de Battle Creek. Era membre i practicant de l’Església Adventista, així com un ferm partidari del vegetarianisme. Gràcies a aquestes creences, considerava clau el factor de l’excés de carn en l’estimulació sexual, la qual volia disminuir. Amb aquest objectiu en ment i buscant alternatives, va acabar sent conegut per l’invent dels Corn Flakes. Un aliment que servís per a substituir la carn durant l’esmorzar (les classes riques solien menjar ous i carn).

No obstant això, no estava sol. També hi havia el seu germà, Will Keith Kellogg, dedicat a la indústria i que hi va veure un possible negoci. Junts van fundar la companyia Sanitas Food Company per instaurar els cereals i corn flakes com a alternativa per a un esmorzar més sa. Amb tot, Will va voler anar més lluny i va veure més rendibilitat si s’afegia una mica de sucre al producte, perdent qualitat però fent un aliment més atractiu. Això va portar a una discussió entre tots dos germans, que van acabar barallant-se i separant-se. Will Keith Kellogg, per la seva banda, va acabar fundant Battle Creek Toasted Corn Flake Company, que acabaria sent Kellogg’s.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos a LinkedIn