27 de febrer de 2020
Google ADS: els 10 manaments per a una campanya top
Google Ads, anteriorment anomenada Google Adwords, és la plataforma publicitat de Google en la qual paguem per cada clic que rebem. A E2S Creativa, som especialistes en la creació de estratègies digitals, és per això que tenim una àmplia experiència en les plataformes més importants del màrqueting digital: Google Ads i Facebook Ads.
En aquest article t’explicarem els 10 manaments que has de tenir en compte per a configurar una campanya de cerca d’èxit.
Estimaràs al keyword planner davant totes les coses
En iniciar una campanya, el més complicat és determinar les keywords per les que hem d’apostar. No cal tornar-se boig, tenim una eina que ens facilita tot aquest procés: el keyword planner.
🎯 UN CONSELL: utilitza les keywords amb més de 100 cerques mensuals o amb un caràcter més transaccional.
Monitoritzaràs adequadament totes les conversions
Definitivament és un dels punts més importants de qualsevol campanya digital. Si no saps bén bé què has de monitoritzar, fes-te un customer journey per definir realment què t’interessa que faci el client un cop sigui a la teva pàgina web, després d’haver clicat el teu anunci i què vols que sigui considerat com una conversió en el teu lloc web.
Honraràs a la bona organització
Sona molt típic, però encara existeixen comptes amb campanyes desorganitzades sense cap mena d’ordre ni per grup d’anuncis, ni per servei, ni producte. Aquestes campanyes estan condemnades a ser altament costoses per als seus anunciants.
🚦La millor estructura per a la teva campanya és la mateixa que hi ha al teu web (si té una bona arquitectura web, és clar! Si no és així, posa’t en contacte amb el nostre departament d’usabilitat web).
Utilitzaràs extensions d’anunci en totes les teves campanyes
Matisem. No estem dient que posis les 10 extensions que Google Ads ens ha posat als anunciants a mà. Com a professionals haurem de triar l’extensió més estratègica per al nostre negoci: ubicació, trucada, text destacat, preu, etc.
No enviaràs l’usuari a una lànding sense optimitzar
I no sols perquè és dolent per a l’usuari, sinó també per a tu. Recorda que un dels paràmetres de la puntuació del rànquing de l’anunci és la lànding de destinació: com pitjor és la lànding, pitjor és la puntuació; per tant, pitjor rànquing d’anunci i més cost per clic.
Crearàs una llista de paraules clau negatives
Igual que selecciones les keyword que millor defineixen el teu producte, has de descartar i crear una llista per les quals no vols apostar.
No duplicaràs keywords en diferents grups d’anuncis
No podem triar keywords que estan duplicades en dos grups d’anuncis diferents, és bàsicament duplicar els costos. Per a això, tenim les diferents concordances.
Utilitzaràs paraules clau amb diferents concordances
Per a saber com et busca el teu client, primer has d’utilitzar múltiples concordances en les teves paraules clau: de frase, àmplia modificada, etc.
⚠️ Recorda! L’informe de paraules de cerca et pot ajudar a ampliar la teva llista de keywords.
No utilitzaràs les recomanacions de Google Adwords en va
En iniciar una nova campanya és la nostra obligació comprovar que tot estigui anant correctament i, de tant en tant, comprovar les recomanacions que ens dona Google sobre la nostra campanya.
👆Però, ull! Google és un algoritme, i per molt que sembli que vol ajudar-te, a vegades has de saber rebutjar algunes de les seves recomanacions perquè no són beneficioses per a la teva campanya.
No utilitzaràs les estratègies de licitació automàtiques
Dona temps a la teva campanya perquè recopili dades suficients de licitació, keywords i CTR’s amb una estratègia de licitació manual. La millor manera d’optimitzar una campanya és fer-la manualment al principi per a veure què està i no està funcionant.
És necessari que per a desenvolupar qualsevol campanya de Google Ads us poseu en contacte amb professionals per a assegurar que aquestes campanyes siguin reeixides.
Deixa un comentari